پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز ترامپ و نتانیاهو آرزو دارند که شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در کشور ما نباشد، ولی باید بدانند این شعار همیشه طنین انداز است و آرزوی خود را به گور خواهند برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های امروز( 18 خرداد ) نماز جمعه تهران، با اشاره به حضور باشکوه و با بصیرت ملت ایران در راهپیمایی روز قدس، اظهارداشت: ‌ حضور در خیابان‌های سراسر کشور عبادتی سیاسی بود که جایگاه والا و شایسته‌ای دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس ریشه در آیات و روایات دارد، افزود: این حرکت گامی دشمن ستیز است که دشمن را به خشم می‌آورد. گام‌هایی که در خیابان‌ها علیه ظالمان عصر برداشتید، مصداق عمل صالح است مانند نماز، روزه و حج خانه خدا. قرآن کریم بیعت با نبی اکرم(ص) را بیعت با خدا می‌داند و بیعت با پیامبر(ص) را مورد رضای خداوند می‌داند و مختص زمان خاصی نیست و امروز می‌توان با آرمان‌های ایشان بیعت کرد. امروز شما پیمان ظلم‌ستیزی با پیامبر(ص) بستید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: حرکت امروز شما مصداق جهاد بود. جهاد فقط رنگ نظامی در میدان جنگ ندارد و هر تلاشی در میدان خدا نامش جهاد است. مومن هم در جبهه جنگ می‌جنگد و هم با زبان، تردید نکنید «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» جنگ با این دو بود. آرزوی نتانیاهو و ترامپ این است که این شعار در جامعه ما نباشد. به ترامپ و نتانیاهو می‌گویم که تا خوی استکباری شما هست، طنین مرگ بر آمریکا و اسرائیل شنیده می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امام خمینی(ره) رژیم صهیونیستی را مهار کرد، گفت: صهیونیست‌ها همواره شعار از نیل تا فرات را سر می دادند و اگر قدرت داشتند، حرمین شریفین را هم اشغال می کردند، اما امروز به آنچنان ذلتی افتاده اند که فقط مراقبند کلاهشان را باد نبرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همانند دوره گردهای سیاسی به تمام نقاط دنیا سفر می کند تا جایی که به مقامات انگلستان می گوید نگذارید در لندن شعار مرگ بر اسرائیل سر داده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حرکت امروز مردم ایران در راهپیمایی روز قدس مصداق جهاد بود؛ جهاد فقط یک حرکت نظامی در میدان جنگ نیست بلکه هر تلاشی در راه خدا را جهاد می‌گویند. مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنگ با دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی است. آنها دشمنان خدا هستند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی ملت ایران در روز قدس مصداق خشم برای خدا بود، اظهارکرد: ملت فلسطین ۷۰ سال است که آواره هستند و زنان و کودکان این سرزمین توسط رژیم صهیونیستی کشته شده و زندگیشان به غارت برده می شود. کسی که فاسقان را دشمن بداند، خداوند او را در برابر دشمنان حفظ خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تولی و تبری یکی دیگر از گام های قرآنی بود که امروز مردم در راهپیمایی روز قدس برداشتند. تولی و تبری گره خورده به اصل دین است. امروز چه دشمنی دشمن تر از ترامپ برای اسلام پیدا می کنید، و چه دشمنی دشمن تر از نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای خدا می یابید. شما در راهپیمایی روز قدس از دشمنان خدا اظهار تنفر و برائت کردید.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه امام (ره) این راه را پیش روی ملت ما گذاشت، اظهارکرد: امام (ره) از آغاز مبارزه با رژیم طاغوت، مبارزه با صهیونیست ها را در دستور کار خود داشت و با اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان، خدمت بزرگی به آرمان قدس شریف کرد. توطئه صهیونیست ها این بود که ظلمی که به مردم فلسطین می رود، فراموش شود و به یک مسئله عربی تبدیل گردد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه سازشکاران مرتجع منطقه برای به رسمیت شناختن اسرائیل مسابقه گذاشته اند، گفت: این مسابقه، مسابقه سقوط آنها است، چرا که ملتهایشان آنها را در نهایت به روی ذلت خواهند کشاند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی با دنیای کفر و استکبار مواجه است، بنابراین ضرورت این است که در کشور وحدت داشته باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یادآور شد: عناصر وحدت در جامعه ما سه مولفه است. یک، ولایت فقیه. مردم با هر سلیقه ای رهنمودهای ولایت فقیه را فصل الخطاب می دانند. دومین عنصر وحدت، نفرت از رژیم صهیونیستی است؛ در کشور یک نفر هم نیست که از رژیم صهیونیستی تجلیل کند، همه گروه ها و سلیقه ها متفق القول معتقدند که اسرائیل باید محو شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: تک تک مردم ایران، اسرائیل را دشمن می دانند و به شعار «مرگ بر اسرائیل» افتخار می کنند.

امام جمعه موقت تهران، اقتدار موشکی را سومین عنصر وحدت دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب و مسئولان یکصدا می گویند ما پای اقتدار موشکی ایستاده ایم و هرقدر که بخواهیم موشک تولید می کنیم و به برد آن می افزاییم، چرا که برگ برنده ما این است. امروز در جامعه اسلامی، وحدت خوبی در میان مردم شکل گرفته است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بن بست شکنی از خصوصیات یک رهبر شایسته است، گفت: ولایت فقیه در طول چهل سال اخیر بن بست شکنی های بسیاری کرده است. در هر کشوری جنگی رخ بدهد، آن کشور با بحران های متعددی مواجه می شود اما در ایران ۸ سال جنگ تحمیلی را داشتیم ولی مردم ما یک روز گرفتار بحران و بن بست نشدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در عصر ما روزگاری بر ملت ایران گذشت که دشمن اجازه نمی‌داد ما سه سانتریفیوژ داشته باشیم و برخی در جلسات تصمیم‌گیری می‌گفتند می‌ترسیم جنگ شود، اما مقام معظم رهبری فرمودند تولید کنید و ازاین‌رو به 19 هزار سانتریفیوژ رسیدیم تا جایی که دشمن خودش پذیرفت 6 هزار سانتریفیوژ و 12 هزار کیلو اورانیوم غنی‌شده داشته باشیم.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: در همین قضایای اخیر که آمریکا و اروپا تقسیم نقش کرده‌اند، دشمن می‌خواست یک برجام معیوب بر ما تحمیل کند، یعنی هم تحریم‌ها را تحمل‌کنیم و هم از فعالیت هسته‌ای دست برداریم که این خواب آشفته‌ای بود؛ اقتدار ما سه عنصر اقتدار موشکی، نفوذ منطقه‌ای و فعالیت هسته‌ای است که کاربرد نظامی ندارد، چراکه ما و فقه ما با کاربرد نظامی فعالیت هسته‌ای مخالف است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به کاربرد فعالیت هسته‌ای در انرژی و تأکید بر اینکه انرژی فسیلی رو به اتمام است یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند خواب آشفته دشمنان تعبیر نخواهد شد، ازاین‌رو ایشان در حرم مطهر امام به مسئولان فرمودند باید از فردا آمادگی خود برای رسیدن به 190 سو در چارچوب برجام را فراهم آورید.

وی ضمن تقدیر از مسئولان برای اجابت این دستور مقام معظم رهبری یادآور شد: سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ماه رمضانی ایشان با کارگزاران و در مرقد حضرت امام(ره) نصیحت نیست، بلکه یک راهبرد است و جا دارد که رسانه ملی چندین بار به این فرمایشات بپردازد.

آیت‌الله خاتمی در تشریح چهارمین و آخرین نکته خاطرنشان کرد: شعار «ما می‌توانیم» شعار عزت، غیرت و شعار قرآنی ما است و ازاین‌رو ایجاد یأس و ناامیدی از ناحیه هر کس که باشد کار دشمن است و ملت ایران همان‌طور که در 40 سال گذشته گردنه‌های سخت را پشت‌سر گذاشته، باعزت و عظمت از توطئه‌های پیشرو نیز  عبور خواهد کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha