جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روح الله اسماعیلی از مبلغین مدارس اَمین کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه آینده این کشور به دست جوانان مومنِ انقلابی ساخته می شود، گفت: از آنجایی که دانش آموزان نیاز به تربیت صحیح دینی دارند، بهترین روش تمسک به دستورات الهی و سیره معصومین(ع) است.

 حجت الاسلام روح الله اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه164 سورة آل عمران« لَقَد مَنَّ اللَّهُ عَلَى المُؤمِنينَ إِذ بَعَثَ فيهِم رَسولًا مِن أَنفُسِهِم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ»خداوند بر مؤمنان منت نهاد [نعمت بزرگی بخشید] هنگامی که در میان آنها، پیامبری از خودشان برانگیخت؛ که آیات او را بر آنها بخواند، و آنها را پاک کند و کتاب و حکمت بیاموزد؛ هر چند پیش از آن، در گمراهی آشکاری بودند، گفت: حضور روحانی در مدارس همانند یک پدر معنوی است که در پالایش روحی نسل جوان ضرورت دارد.

وی افزود: از آنجایی که دانش آموزان نیاز به تربیت صحیح دینی دارند، بهترین روش تمسک به دستورات الهی و سیره معصومین(ع) است.

این محقق حوزوی فلسفه مدارس اَمین را ناشی از خلأ معنوی در بین مدارس دانست و گفت: نیاز و اشتیاق دانش آموزان،اهتمام مدیران و حضور مبلغین در مدارس باعث شکوفایی و نشاط معنوی نسل جوان می گردد.

وی در ادامه با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن برنامه های های تربیتی، نظیر ( نماز، محبت به قرآن و عترت(ع)،علم آموزی، ایمان به غیب، نظام اسلامی و ولایت فقیه،... در مدارس امین، گفت: نتیجه حضور مبلغین در مدارس اَمین، راهیابی دانش آموزان متدین به مسابقات اُستانی و کسب رتبه های برتر المپیادکشوری است.  

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه آینده این کشور به دست جوانان مومنِ انقلابی ساخته می شود.گفت: حفظ نسل جوان در گرو تربیت دینی است.  

وی در پایان با اشاره به برکات حضور تمام وقت مبلغین در مدارس اَمین و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی، گفت: شرکت دانش آموزان و کادر مدارس در نماز جماعت و آشنایی با مفاهیم دینی و فرهنگ اصیل اسلامی آنان را از خطرات و آسیب های اجتماعی مصون می دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha