جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هاشمی نژاد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر گفت: مسأله ولایت مسأله مهمی است و تبلور ظهور در ولایت است و یکی از پنج رکن اسلام به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع ویژگی های مشترک یاران امام حسین(ع) و امام زمان(عج) با سخنرانی خانم فرشته هاشمی نژاد، مدیر مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر و با حضور اساتید، طلاب و کارکنان در این مدرسه برگزار شد.

خانم هاشمی نژاد گفت: تاریخ شیعه از غدیر شروع و در عاشورا پایه گذاری و هنگام ظهور محقق می گردد، لذا یک رابطه تنگاتنگی بین امام حسین(ع) و امام زمان (عج) وجود دارد.

وی تصریح کرد: ویژگی های مشترکی بین یاران امام حسین(ع) و امام زمان(ع) هست. اولین امام در رجعت، امام حسین(ع) هستند که نقاط مشترک عجیبی بین این دو بزرگوار است، حتی دشمنان هم این برداشت را دارند و از دو بال سرخ حسینی و سبز مهدوی احساس خطر کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر ابراز داشت: همه ما آرزو می کنیم ای کاش در عاشورا حضور داشتیم، حال که نبودیم باید کاری کنیم که ناممان در لیست سربازان امام زمان(ع) ثبت شود، حواسمان را جمع کنیم که از بین هزاران  نفر فقط 72 تن برگزیده شدند و در کنار امام حسین ماندند.

 هاشمی نژاد بیان کرد: اولین ویژگی مشترک، وفا است. امام حسین(ع) به یاران خود فرمودند: "إنی لا اعرف اوفی منکم ؛ من اصحاب باوفاتر از شما سراغ ندارم". شب عاشورا حضرت فرمودند: از تاریکی شب استفاده کنید و بروید اما یاران مخلص امام ماندند، ما در دعای عهد وفاداری خود را اینگونه  اعلام می کنیم:" للَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي...".

وی دومین ویژگی را ثابت قدم بودن دانست و بیان داشت: امام حسین(ع) وقتی بالای سر شهدا می آمدند، بدون استثنا آیه "مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ  فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبديلًا " ؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند." را تلاوت می کردند، این آیه اشاره به منتظران حضرت حجت(عج) دارد که چیزی آنها را متزلزل نکند. یک عده ثابت قدم می مانند و عده ای دیگر می روند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر گفت: سومین ویژگی ولایت مداری است، در رأس آن اباالفضل العباس(ع) را می بینیم که مصداق بارز ولایت مداری بودند.

وی تصریح کرد: مسأله ولایت مسأله مهمی است. تبلور ظهور در ولایت است و یکی از پنج رکن اسلام به شمار می رود.

 مدیر مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر بیان کرد: چهارمین ویژگی مشترک یاران دو امام بزرگوار، رضا بودن است و در مسیری که ابا عبدالله(ع) حرکت می کردند، لحظه ای خواب ایشان را فرا گرفت. ندای آسمانی شنیدند که کاروان به سمت قتلگاه می رود و حضرت فرمودند: لا حول و لا قوه الا بالله  العلی العظیم.

 هاشمی نژاد در پایان از بانوان طلبه خواست تا فرزندان خود را علی اکبر گونه تربیت کنند و به خاطر حضور خود درمدرسه علمیه شاکر خدا باشند و قدر بدانند و میثاق خود را با امام زمانشان ترک یک گناه و رذیله اخلاقی بدانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha