جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کانون های مساجد

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه تاکنون ۲۹۱ کانون فرهنگی و هنری در سامانه جامع «بچه‌های مسجد» ثبت‌نام کرده‌اند،گفت: این میزان ثبت‌نام برابر با بیش از ۹۸ درصد کانون‌های مساجد استان است که تلاش برای ثبت کانون‌های باقی‌مانده نیز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام با ارائه گزارشی فعالیت های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر 295 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان ایلام فعالیت دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه تاکنون 291 کانون فرهنگی و هنری در سامانه جامع «بچه‌های مسجد» ثبت‌نام کرده‌اند، ابراز کرد: این میزان ثبت‌نام برابر با بیش از ۹۸ درصد کانون‌های مساجد استان است که تلاش برای ثبت کانون‌های باقی‌مانده نیز ادامه دارد.

وی یادآور شد: طرح ساماندهی و ثبت‌نام کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه جامع بچه‌های مسجد از اسفندماه سال گذشته در سراسر کشور آغازشده و در مرحله اول تا ۲۰ فروردین ادامه داشت.

حجت‌الاسلام چراغی پور ابراز کرد: یکپارچه‌سازی اطلاعات در سطوح مختلف استانی، شهرستانی و کشوری تحت یک بانک اطلاعات یکپارچه، بررسي و ارزيابي وضعيت موجود کانون‌ها و خدمات ارائه‌شده ازنظر کمی و کیفی، تقویت و تسهیل ارتباط بین کانون‌ها، دبیرخانه‌ها و ستاد در مناطق مختلف کشور و ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی و ارتباطی بین کانونی از جمله اهداف این سامانه است.

وی ادامه داد: تمدید مجوز تأسیس و فعالیت کانون‌ها و صدور کارت عضویت در سال ۹۷ منوط به ثبت کانون و اعضای آن در سامانه یادشده بود و در رویکرد جدید و بر اساس تغییرات اعمال‌شده ازاین‌پس واریز سرانه طبق سنوات گذشته به کانون‌ها نخواهیم داشت و فقط کانون‌هایی حمایت‌های مالی را دریافت می‌کنند که فعالیت‌های خود را در این سامانه ثبت کرده باشند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، خاطرنشان کرد: احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی، در راستای هدایت و سازمان‌دهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد از جمله اهداف تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در سطح مساجد است.

حجت الاسلام چراغی پور در پایان با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس اعلام مسئولان ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بیش از 19 هزار کانون در سامانه جامع «بچه‌های مسجد» ثبت‌شده است، خاطرنشان کرد: به‌طورقطع ثبت کانون‌ها در این سامانه می‌تواند راه گشای توسعه و تقویت فعالیت کانون‌های مساجد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha