پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان:

حوزه/ شمسی طاهری گفت: با آن که روزه از خالص ترین عبادات است، اما شرط قبولی و جبران نواقص آن، انفاق و توجه به نیازمندان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم شمسی طاهری، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، با بیان این که زمینه قبولی روزه ماه مبارک رمضان، پرداخت فطریه و توجه به نیازمندان است، گفت: با آن که روزه از خالص ترین عبادات است، اما شرط قبولی و جبران نواقص آن، انفاق و توجه به نیازمندان است.

وی با بیان این که روزه، یکی از خالص ترین و بهترین عبادات جهت ایجاد سلامت جسم و روح انسان است که در تعالی روح انسان و تطهیر وجود آدمی از گناهان، نقش بسیار موثری دارد، افزود: روزه حقیقی اسباب عروج معنوی آدمی را به ملکوت اعلی به وجود می آورد و سرچشمه های حکمت و معرفت را در قلب انسان مومن جاری می سازد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، با اشاره به آیه 183سوره بقره به تبیین فلسفه روزه پرداخت و تشریح کرد: خداوند در این آیه بعد از بیان وجوب روزه، فلسفه این فرضیه الهی را تقوا و پرهیزگاری می داند.

طاهری، ایمان به غیب و اعتقاد به بهشت و دوزخ را از ویژگی های متقین برشمرد و بیان داشت: متقین در مقابل این اعتقاد، اعلام بندگی می کنند و از آن چه خداوند به آن ها عطا فرموده، انفاق می کنند.

وی، مهم ترین فلسفه  ماه مبارک رمضان را همدردی، محبت و همراهی با جامعه خواند و تأکید کرد: نتیجه ایمان به غیب محبت به خدا و نتیجه و حقیقت دین، محبت به خلق خداست که اوج آن انفاق است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha