چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دعا و نیایش

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: انسان فقط در سایه رحمت الهی و اعتماد به ذات اقدس پروردگار در این دنیا به آرامش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام محسن حسین‌زاده در جلسه سخنرانی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: دعا یکی از پرفضیلت‌ترین و بهترین اعمال است و انسان فقط باید خواسته‌های خود را از خداوند طلب کند.

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه یکی از صفات خداوند «مجیب الدعوات» است، تصریح کرد: انسان باید به خداوند اعتماد داشته باشد و بداند که همه دعاهای او از طرف خداوند مورد اجابت قرار می‌گیرد و هیچ دعایی در این عالم بدون پاسخ و اجابت نیست.

وی افزود: گاهی ما در مواقع نیاز و سختی‌ها خواسته خود را با بسیاری از افراد درمیان می‌گذاریم و از دیگران برای رفع آن مشکل کمک می‌گیریم، ولی از دعا و تضرع به درگاه خداوند غافل می‌شویم، در صورتی که خداوند صراحتا در قرآن فرموده ‌است:«من را بخوانید تا شما را اجابت کنم».

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه تشرف به زیارت امام رضا(ع) یک فرصت ناب برای دعا و درخواست از خداوند است، خاطرنشان کرد: در این بارگاه نورانی و مقدس از خداوند بخواهیم که ما و نسل ما را محب اهل بیت(ع) قرار دهد و روز به روز محبت این خاندان را در دل ما بیشتر کند.

وی بیان کرد: اگر ما به صفت«مجیب الدعوات» خداوند اعتماد داشته باشیم، نباید چیزهای کم و پیش پا افتاده از خداوند بخواهیم، بلکه باید دامنه دعاها و خواسته‌های خود را وسیع‌تر کنیم و برای دنیا و آخرت خود و نسل خود از خداوند طلب خیر کنیم.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده افزود: گاهی ممکن است بنابر مصلحت برخی از دعاهای ما به ظاهر مستجاب نشود، ولی این دعا برای انسان ذخیره می‌شود و در عالم آخرت به او برگردانده می‌شود، یا به جای آن خیر دیگری به او می‌رسد.

وی با استناد به آیات قرآن و روایات معصومین(ع)، گفت: دستی که برای دعا به آسمان و به درگاه خداوند بلند شود، خالی بر نمی‌گردد و خداوند آن شخص را مورد لطف و عنایت خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha