جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شفیعی زاده

حوزه/ از ابتدای سال طرح آرامش بهاری سپس ضیافت الهی و بعد نشاط معنوی که با هدف استفاده از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان است و در ادامه هم ایام محرم و صفر برنامه های ویژه اوقاف برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام هادی شفیعی زاده با اشاره به فعالیت های فرهنگی روحانیون سازمان اوقاف، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه ویژه برنامه هایی را در کل مناسبت های ملی و فرهنگی الخصوص مناسبت های مذهبی در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: مناسبت های دیگر فرهنگی هم در ایام مختلف سال حال چه اعیاد و یا شهادت ائمه  در استان ها برگزار می شود.

رئیس اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به شش ویژه برنامه مختص حضور مبلغبن در جوار امامزادگان در طول سال، گفت: از ابتدای سال طرح آرامش بهاری سپس ضیافت الهی و بعد نشاط معنوی که با هدف استفاده از ظرفیت اوقات فراغت دانش آموزان است و در ادامه هم ایام محرم و صفر برنامه های ویژه اوقاف برگزار می شود.

وی اضافه کرد: اداره کل اعزام مبلغ، وظیفه اعزام مبلغ را هم بر دوش دارد که یکی از این اعزام ها حضور مبلغینی که عمدتا از طلاب سطوح عالی هستند در خیمه های معرفت می باشد.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به اینکه حضور مبلغین در خیمه های معرفت از تفاوت ها مبلغین سازمان اوقاف با دیگر سازمان های می باشد، عنوان داشت: یکی از نوع آوری های مجموعه سازمان در بحث تبلیغ ، ارتباط چهره به چهره مبلغ با مخاطب می باشد.

وی افزود: این تبلیغ چهره به چهره در مشاوره، چندرسانه ای، کار با کودک و... تعریف شده که معمولا در بقاع شاخص متبرک در شش مناسبت مهم سال با حضور شش مبلغ در یک خیمه معرفت صورت می گیرد.

رئیس اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رشد خوب سازمان در این زمینه، خاطرنشان کرد: در چند استان رشد و نوع آوری مبلغین در راستای تبلیغ دین ، رشد منحصر به فردی بوده که استان قم جز این استان ها می باشد.

وی ابراز داشت: استان قم با توجه به پایگاه مذهبی که دارد البته می طلبد که رشد هم داشته باشد و جا دارد بنده تشکر و قدردانی ویژه ای از مدیر کل اوقاف استان قم حجت الاسلام حسینی مقدم داشته باشم چرا که این فرد در هر مسئولیتی که بودند دغدغه تبلیغ جزء دغدغه های اصلی کاری او بوده است و در این چند سال حضور خود در استان قم هم رشد و پیشرفت خوبی را برای اوقاف قم به وجود آورده است.

حجت الاسلام شفیعی زاده بااشاره به اینکه مسئله اعزام مبلغ با سنوات گذشته تفاوت کرده است، گفت: معمولا در سال بیش از هفصد مبلغ در شش برنامه در کنار مبلغین قمی حاضر هستند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات زیبا و مثبت اوقاف استان قم بحث برگزاری خیمه معرفت در کوه خضر نبی در ایام ماه مبارک رمضان می باشد؛ فضایی که قبلا به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار می گرفت، امروز با نگاه متفاوت اوقاف قم تبدیل به مکانی شده که خیل عظیمی از مردم در ایام ماه مبارک بعد از افطار تا سحر در آن حضور داشتند و برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی را برگزار می کردند.

رئیس اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به متخصص بودن مبلغین حاضر در خیمه های معرفت، تاکید کرد: مبلغینی که در شش مناسبت در قم به‌کارگیری می شوند، عمدتا مبلغینی هستند که در دوره های تخصصی کودک و مشاوره شرکت کرده اند و همه جز مبلغین زبان زد سازمان اوقاف می باشند.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha