جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضایی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اعزام ۵ هزار و ۶۳۵ مبلغ دینی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان، طی سال گذشته خبر داد.

 به گزارش خبرگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام احمد رضایی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یکی از رویش های انقلاب است، اظهار کرد: در تیرماه سال 1360 شورای عالی تبلیغات شکل گرفت و در چهارم فروردین ماه 1368 این شورا به سازمان تبلیغات اسلامی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت، سازمان دهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی و مردمی از وظایف عمده سازمان تبلیغات است، افزود: شناسایی افراد مومن، متدین و متعهد و همچنین شکل دهی تشکل های دینی و مردمی اعم از هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی، تبلیغی، رصد برنامه های بدخواهان نظام و اسلام، تلاش برای خنثی سازی آن ها و روشن گری در بین مردم نیز از  دیگروظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی تلاش م کند برنامه های خود را بر اساس نیاز روز جامعه به روش های تبلیغی نوین ارائه دهد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی همچنین بر چاپ و ترجمه متون دینی، نشر قرآن کریم و انجام فعالیت های قرآنی نظارت خاص دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در 13 مناسبت رسمی فعالیت های تبلیغی خود را به صورت جدی دنبال می کند، عنوان کرد: در سال گذشته پنج هزار و 635 مبلغ  در 60 هزار و 700 روز تبلیغ در سطح استان فعالیت داشته اند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه در حال حاضر 220 خانه عالم در سطح استان وجود دارد، اظهار داشت: تا کنون یک هزار و 276 مداح در سطح استان شناسایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 خانه عالم دیگر در سطح استان نیاز است، بیان کرد: 638 حسینیه و 16 مهدیه در سطح استان ثبت شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 101 روحانی مستقر، 115 روحانی طرح هجرت و بیش از 200 روحانی بومی در سطح استان فعالیت می کنند، اظهار داشت: در سال جاری نیز تا کنون توانسته ایم 7 روحانی را برای اعزام به روستاهای استان جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه  74 موسسه قرآنی، 42 خانه قرآن شهری و 170 خانه قرآن روستایی در سطح استان فعالیت می کنند، افزود: سال گذشته سه هزار گواهینامه قرآنی نیز در استان صادر شده است مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته سه هزار گواهینامه قرآنی نیز در استان صادر شده است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه 12 کانون مداحان و یک هزار و 300 هیئت مذهبی نیز در حوزه تشکل های دینی فعالیت می کنند، گفت: در مجموع دو هزار و 180 مسجد در سطح استان فعالیت دارندکه از این تعداد 469 مسجد شهری و یک هزار و 589 مسجد روستایی است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در سال گذشته 961 گفتمان دینی برگزار شده است، عنوان کرد: از مجموع گفتمان های برگزار شده 378 گفتمان ویژه خواهران و 344 گفتمان ویژه برادران بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر چهار مدرسه علوم و معارف صدرا در سطح استان فعال است، اظهار داشت: یک واحد خواهران و یک واحد برادران در شهرستان بیرجند، یک واحد برادران در شهرستان طبس و یک واحد برادران نیز در شهرستان نهبندان فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: پایگاه فرهنگی و اجتماعی محله در شش نقطه از حاشیه شهر بیرجند در محله های سراب، موسی بن جعفر (ع)، مسجد الحسین (ع) جوادیه، مسجد صدیقه طاهره (س)، مسجد قبای مهر شهرو مسجد امام صادق (ع) با مدیریت روحانیون جوان و پویا احداث شده است.

حجت الاسلام رضایی افزود: در آینده شاهد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی شماره دو در سطح کشور در فضای مجازی خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha