جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر مدرسه حضرت باقرالعلوم(علیه السلام) سرپل ذهاب

حوزه/ دوره یک ماهه « تفسیر، قرائت و روخوانی قرآن » با حضور استاد حافظ قرآن اعزامی از قم در مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع) سرپل ذهاب برگزار شد.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»؛ با اشاره به آیة 9 از سورة مبارکة اسراء که می فرماید: إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَ يُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً كَبِيراً. همانا این قرآن (خلق را) به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌کند و اهل ایمان را که نیکوکار باشند به اجر و ثواب بزرگ بشارت می‌دهد.گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای دستیابی بیشتر طلاب به مفاهیم والای قرآنی است.

وی در ادامه از اتمام یک دوره جلسه «تفسیر، قرائت و روخوانی قرآن » با حضور اساتید برجسته قرآنی، روزانه به مدت 3 ساعت خبر داد و افزود: استقبال کم نظیر طلاب برای کسب تقویت روحیه قرآنی و تهذیبی در ماه بهار قرآن دلگرم کننده بود.

مدیر مدرسه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به اذعان طلاب مدرسه که اثرات این دوره قرآنی که به مراتب از برنامه های سال های گذشته پربارتر و مفید فایده بود، اظهار کرد: بحمدلله در پایان دوره با آزمون به عمل آمده، شاهد ارتقاء سطح معرفت قرآنی طلاب از نظر قواعد تجویدی، روخوانی و روانخوانی بوده ایم.

وی در ادامه استمرار نظارت و رصد هر روزه رشد طلاب قرآنی در اجرای این دوره قرآنی خود یکی از نقاط قوت پیشبرد اهداف متعالی این طرح بود.  

حجت الاسلام  سلیمانی در پایان با تشکر از همکاری مجدانه معاونت تبلیغ حوزه های علمیه و اهتمام مدیریت استان و معاونت تهذیب و کادر مدرسه در اجرای دوره و ابراز رضایت طلاب از اجرای طرح قرآنی، گفت: حضور استاد حافظ قرآن از حوزه علمیه قم یکی از علل استقبال طلاب از این دوره قرآنی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha