پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: ترویج فرهنگ نماز و قرآن با بهره‌گیری از فضای مجازی، تهدیدهای این حوزه را به فرصت تبدیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در شورای قرآنی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در منابع دینی تأکید شده است که قرآن باید امام، قائد و ولیّ شما قرار گیرد و همه ما باید برای تحقق دغدغه‌های قرآنی جدیت و برنامه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین جاری کردن اصول قرآنی در فرهنگ عمومی را ضروری دانست و افزود: باید خوراک جلسات فرهنگ عمومی در جلسات قرآنی تهیه شود و اصولی نظیر صداقت و کرامت که مورد تأیید دین قرار دارند، به عنوان یک اصل دینی مورد توجه قرار گرفته و در جامعه نشر پیدا کند.

 وی با تأکید بر حضور مؤثر و مدیریت جدیِ فضای مجازی، افزود: ترویج فرهنگ نماز و قرآن با بهره‌گیری از فضای مجازی، تهدیدهای این حوزه را به فرصت تبدیل خواهد کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرصت‌های فضای مجازی را بسیار بیشتر از تهدیدهای آن معرفی کرده‌اند و ما نیز باید تلاش کنیم تا با این رویکرد به فضای مجازی نگاه کنیم تا بتوانیم بهره بیشتری از فرصت‌های آن ببریم.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: تلاش کنیم تا با استفاده از متخصصان و کارشناسان توانمندی که در استان قزوین وجود دارد، در اراده محتوای مناسب در فضای مجازی پیشتاز باشیم و فضای مجازی را به فضایی برای نشر معارف دینی و قرآنی تبدیل کنیم.

وی بر مبارزه با مفاسدِ مانعِ پذیرش و درک حقایق قرآنی تأکید کرد و گفت: در زمینه نشر معارف قرآنی کارهای ارزشمندی در زمینه‌های مختلف و توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد؛ اما قرآن علاوه بر اینکه بر نشر معارف قرآنی تأکید کرده، می‌فرماید قرآن را فقط پاکان درک می‌کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha