پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناصر نقوی

حجت الاسلام نقوی گفت: متأسفانه برخی افراد به دلیل اغراض سیاسی و سلیقه شخصی، بیانات مقام معظم رهبری را در جهت منافع خود تفسیر می کنند. این تفاسیر در حالی اتفاق می افتد که رهبر معظم انقلاب، بارها به انقلابی بودن و صادقانه و صریح سخن گفتن خودشان اشاره کرده اند.

حجت الاسلام ناصر نقوی، مدیر گروه تبلیغی سراج، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، گفت: خداوند بنده ای را دوست دارد که هر جا برادر و خواهر مؤمن نیازمندی را دید، بدون اتلاف وقت و تأخیر برای از بین بردن مشکلش اقدام کند.

وی به تفسیرهای سلیقه ای از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد به دلیل اغراض سیاسی و سلیقه شخصی، بیانات مقام معظم رهبری را در جهت منافع خود تفسیر می کنند. این تفاسیر در حالی اتفاق می افتد که بارها رهبر معظم انقلاب به انقلابی بودن و صادقانه و صریح سخن گفتن خودشان اشاره کرده اند.

مدیر گروه تبلیغی سراج تصریح کرد: یکی از دستورات رهبر معظم انقلاب، لزوم عمل «آتش به اختیار» است؛ یعنی، فرد هر زمان احساس خلأ می کند، همان لحظه بر اساس مؤلفه های دینی وارد میدان عمل شود.

وی، مؤمنان واقعی را همیشه آتش به اختیار توصیف کرد و گفت: مؤمن همیشه آتش به اختیار است؛ یعنی، همواره آماده دفاع است و از نمونههای مهم آن نیز می توان به فعالیت در عرصه فرهنگی اشاره کرد.

این فعال فرهنگی با اشاره به وظایف حوزه های علمیه در جامعه، گفت: حوزه سنگین ترین نقش را در ترویج دین بر عهده دارد؛ زیرا، جامعه ای که دارای روحانیت اثر گذار باشد، می توان از آن به عنوان جامعهای زنده نام برد.

مسول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان، نقش حوزه در آموزش فرهنگ آتش به اختیار را مهم توصیف کرد و افزود: آتش به اختیار در عرصه مبلغان دینی و متولیان دین بسیار اثرگذارتر است تا توده مردم؛ به این دلیل که در حوزه ها، معرفت و شناخت ها بیشتر است.

حجت الاسلام نقوی، امام خمینی (ره) را نمونه یک مؤمن آتش به اختیار دانست و گفت: مبلغان دین که همان مصلحان مباحث دینی هستند، باید آتش به اختیار و دقیق عمل کنند و وظیفه شناسی را سر لوحه کار خود قرار دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha