جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جلال سبحانی مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان همدان

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به فواید تبلیغ مجازی گفت: فضای مجازی از سویی فراگیر و از سوی دیگر با دسترسی سریع تبدیل به فرصت مناسبی برای طلاب امروزی شده است

حجت الاسلام جلال سبحانی مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی، گفت: فضای مجازی هم فرصتی مناسب برای تبلیغ دین الهی و هم تهدید بزرگی برای جوانان و دین مبین اسلام به شمار می رود و با دسترسی سریع تبدیل به فرصت مناسبی برای طلاب امروزی شده است.

وی تصریح کرد: فضای مجازی دارای نقاط قوت فراوانی است به همین سبب آموزش استفاده صحیح و به جا یکی از مهم ترین مسایلی که جوانان امروزی باید به آن مساله آگاه باشند.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان همدان ادامه داد: مقام معظم رهبری فضای مجازی را به صحرایی بی پایان تشبیه کرده است، به این سبب که فضای مجازی می تواند فرصت خوبی برای ترویج معارف الهی باشد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حضور مبلغان در فضای مجازی، اظهار داشت: یک مبلغ در فضای مجازی می تواند تبدیل به یک رسانه دینی شده و پاسخگوی شبهات باشد، از این رو تبلیغ نماز در فضای مجازی می تواند تاثیر بسزایی در جامعه اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام سبحانی یادآور شد: فضای مجازی برای افرادی که سواد رسانه ای ندارند و آگاهی لازم را نسبت به این فضا ندارند می توانند تهدید بزرگی باشد و به نظر من بزرگ ترین تهدید فضای مجازی آگاهی نداشتن از این فضا است.

وی در پایان تاکید کرد: نهادینه شدن نماز در جامعه می تواند نقش بسزایی در برچیدن مشکلات اجتماعی جامعه داشته باشد و تبلیغ این فریضه الهی در فضای مجازی فرصتی است که طلاب جوان باید آن را مغتنم بشمارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha