یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله امامی کاشانی - نمازجمعه تهران

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه نباید برخی اظهارنظرها درباره ارکان نظام به بین مردم کشانده شود، گفت: ما همه زیر چتر جمهوری اسلامی و ولایت فقیه کار می‌کنیم؛ من نمی‌گویم انتقاد از قوای سه‌گانه نشود و از آنها دفاع نمی‌کنم، اما انتقاد از آنها به سطح جامعه کشیده نشود، چرا که حرف‌ها به بیرون رفته و دشمن را خوشحال می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه های امروز ( اول دیماه) نماز جمعه تهران با اشاره به این که اینکه آمریکا جهت توجیه اقدامات خود قدس را پایتخت صهیونیست‌ها اعلام می‌کند، آن را نشدنی خواند و گفت: رئیس‌جمهور آمریکا با این اقدام، دنیای اسلام را علیه خود بسیج کرده است و با اینکه می‌خواست غلط‌های خود را توجیه کند، اما غلطی روی غلط‌های دیگر گذاشت.

وی با یادآوری تاکید امام راحل مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، به محکومیت اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی همه کشورها اشاره کرد و افزود: دنیای امروز دنیایی پر از قساوت و فساد است و آمریکا سعی در بسیج دنیا علیه ایران دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:‌ درست است که آمریکا برای مقابله با ایران جنگ را در همه نقاط منطقه به راه انداخته است، اما خدا هم کار خود را می‌کند و نقشه‌های آنها را خنثی می‌سازد. آمریکا چقدر به داعش امید داشت، اما داعش از بین رفت و به جهنم واصل شد و در حالی که رئیس‌جمهور فعلی و رؤسای قبلی آمریکا می‌گفتند که عراق باید تجزیه شود و حتی کسانی را هم آنجا گمارده بودند، اما عراق یکپارچه با ایستادگی در برابر دشمن باقی ماند.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه آمریکا میلیاردها دلار سلاح به سعودی می‌فروشد، اظهارداشت: آمریکا میلیاردها دلار سلاح به سعودی می‌فروشد و پول ملت بیچاره عربستان را از آن حاکم بدبخت می‌گیرد و صرف کشتار ملت یمن، به هم ریختن کشورهای اسلامی و راه انداختن جنگ در این کشورها می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا می گوید که امروز دنیا علیه ایران بسیج شده است!، گفت: مردم معتقد ما به اسلام، ایمان، شجاعت، مقاومت و بصیرت در برابر دشمن بسیج شده است. چرا که این ویژگی‌های مردم ما برای آمریکا سنگین است.

عضو تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: یمن خود موشک دارد و یا اینکه آن را از دیگران می‌گیرد و به سمت ریاض پرتاب می‌کند. اما آمریکا می‌گوید که ایران این موشک را به یمن داده است، این در حالی است که کارشناسان همه عنوان می‌کنند نشانه‌ای از انتقال این موشک از ایران به یمن وجود ندارد.

آیت الله امامی‌کاشانی در ادامه با تاکید بر بیدار بودن ملت ایران و حفظ بصیرت و درک مسائل، گفت: ما باید بدانیم که دنیا در چه حالی است و با ما چه می‌خواهد بکند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این همه شهید داد تا رشد کند و اگر تعبیر «حرم» را برای جمهوری اسلامی به کار ببریم، تعبیر افراطی به کار نبرده‌ایم، چرا که جمهوری اسلامی در پی پیاده کردن اسلام است و قانون اساسی و قوای سه‌گانه هم بر همین اساس هستند.

خطیب موقت جمعه تهران با تاکید بر این که ملت ما ملتی فداکار است و جمهوری اسلامی و ارکان آن با این همه فداکاری، نباید تضعیف شوند، به برخی اظهارنظرها اشاره کرد و ابراز داشت: قوای سه‌گانه در حال انجام وظایف خود هستند و البته حوزه مسئولیت آنها وسیع و کارشان مشکل است، پس اگر کسی با دولت، مجلس و قوه قضائیه حرفی دارد، باید در جلسات خصوصی مطرح کند و اگر کافی نبود چند نفر آشنا، حَکم و دانشمند را جمع کند و حرف خود را در حضور آنها مطرح کند. در غیر این صورت چه بسا حرف‌های خلاف واقع مطرح شود و رسانه‌ها هم دروغ‌های دیگری روی آن بگذارند. در نتیجه جامعه را دلسرد کند و ملت را تکان دهد.

وی با تاکید بر اینکه نباید برخی اظهارنظرها درباره ارکان نظام به بین مردم کشانده شود، تصریح کرد: ما همه زیر چتر جمهوری اسلامی و ولایت فقیه کار می‌کنیم؛ من نمی‌گویم انتقاد از قوای سه‌گانه نیست و از آنها دفاع نمی‌کنم، اما انتقادات از آنها به سطح جامعه کشیده نشود، چرا که حرف‌ها به بیرون رفته و دشمن را خوشحال می‌کند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha