پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش حماسه  ملی و ایثار شهرستان آران و بیدگل

حوزه/ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از وجود بیش از ۹۲۰۰ جانباز ویلچری ۷۰درصد خبرداد و گفت: درحال حاضر ۸۴ خانواده ۵ شهید ، ۶۴ خانواده سه شهید و ۷ هزار خانواده دو شهید در کشور داریم .

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، شامگاه دوشنبه در همایش حماسه  ملی و ایثار شهرستان آران و بیدگل که با حضور روحانیون، طلاب، مسئولین، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزارشد، گفت: تقدیم 800  شهید، 1450 جانباز و بیش از60 آزاده نشان از دارالمومنین بودن و علاقه مندی مردم آران وبیدگل به امام راحل، انقلاب اسلامی و پیروی از مقام معظم رهبری دارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران برای پیروزی و حراست از انقلاب اسلامی هزینه بسیار سنگینی پرداخته است، افزود: ده ها هزار شهید دفاع مقدس و ترور شخصیت های بزرگ علمی دینی همچون شهید آیت الله شهید مرتضی مطهری، شهید بهشتی، و ... از جمله هزینه ها است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: شهدا باتقدیم جانشان، جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافراز کشورمان با ایثار و فداکاری توانستند تمام  توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه شهداء با خون خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند، گفت: وظیفه مسئولین و امت شهید پرور ایران در مقطع فعلی برای حفظ  و تداوم انقلاب اسلامی ایران نهادینه کردن فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه در مقطع فعلی برای رفع مشکلات عدیده کشور نیاز به ایثارگری همه اقشار است، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم خون شهداء پایمال شود بلکه وظیفه داریم با ایثار و فداکاری و رفع مشکلات مردم، راه شهدا را ادامه دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از وجود بیش از 9200 جانباز ویلچری 70درصد خبرداد و گفت: درحال حاضر 84 خانواده  5 شهید ،  64 خانواده  سه شهید و 7 هزار خانواده دو شهید در کشور داریم .

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه کشور به جز شهدای مدافع حرم، بیش 251 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، تصریح کرد: عزت وسعادتی که امروز نصیب جمهوری اسلامی ایران در سراسرجهان شده است به خاطر ایثارگری رزمندگان، جانبازان و شهداس.

آران و بیدگل رتبه نخست ایثارگری در کشور را دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل نیز در این همایش با گرامیداشت یاد وخاطره امام راحل، شهداء خصوصا شهدای چهارم دی ماه سال 66 گفت : مردم شهرستان آران و بیدگل همان طور که در تمام صحنه های انقلاب مدافع نظام جمهوری اسلامی ایران بوده اند، درحال حاضر نیز با تبعیت از رهبر معظم انقلاب آماده  هرگونه جانفشانی هستند.

امام جمعه آران وبیدگل، تقدیم بالغ بر800 شهید و رتبه نخست ایثارگری در سطح کشور را نمونه بارز علاقه مندی  مردم این شهرستان به ولایت و ارزشهای انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: مردم آران و بیدگل از معدود شهرستان های کشور بودند که وقتی خبردستگیری امام راحل را شنیدند، به خیابان ها آمده و راهپیمایی علیه رژیم ستم شاهی شعار دادند.

نقش روحانیون در صیانت از انقلاب

ابوالفضل معینی نژاد، فرماندار شهرستان آران و بیدگل نیز در این مراسم به نقش روحانیون و طلاب در خلق حماسه های ایثار و فداکاری اشاره کرد و گفت: همان طور که ائمه جمعه، جماعات، روحانیون و طلاب این شهرستان سهم بسیار بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتند، در حفظ و تداوم انقلاب در مقطع فعلی نیز حضورشان بسیاراثر گذار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha