جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی در واکنش به خارج شدن آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: در دنیا بیشترین نقض حقوق بشر در فلسطین انجام می شود و آمریکا برای سلب حقوق مردم فلسطین و تقویت رژیم غاصب اسرائیل از شورای حقوق بشر خارج شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزرای حوزه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی در واکنش به خارج شدن آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: در دنیا بیشترین نقض حقوق بشر در فلسطین انجام می شود و آمریکا برای سلب حقوق مردم فلسطین،  استحکام و تقویت رژیم غاصب اسرائیل از شورای حقوق بشر خارج شده است زیرا اسرائیل مستعمره آمریکا است. و امت اسلامی هم برای حفظ و استحکام فلسطین باید بیش از پیش تلاش کنند.

نائب رئیس متحده مجلس عمل در ادامه گفت: بعد از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، آمریکا چهره اصلی خود را نشان داده و می‌خواهد هر مانعی بر سر راه اسرائیل را با زوزگویی رفع کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ساجد علی نقوی اظهار داشت: سرکوب فلسطینیان، شکنجه، زندان های طولانی مدت برای نوجوانان و مبارزان فلسطینی، محاصره اقتصادی یک و نیم میلیون فلسطینی ساکن نوار غزه، ایجاد دیوار امنیتی در مناطق فلسطینی سرزمین های اشغالی، مصادره زمین های فلسطینیان و احداث شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی تنها چند نمونه بارز از موارد نقض حقوق بشر توسط اسرائیل است.

 

گفتنی است دولت آمریکا بامداد امروز چهارشنبه در واشنگتن خروج خود را از شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد. این اقدام بعد از ناکامی آمریکا در خارج کردن این رژیم از دستور کار شورا انجام شد.

آمریکا بیش از این هم در حمایت از رژیم صهیونیستی، از سازمان «یونسکو» خارج شده بود.
«آنتویو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد امروز چهارشنبه در بیانیه ای نسبت به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ابراز تاسف کرد.

 

آشنایی با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ به دنبال رای‌گیری در مجمع عمومی این سازمان تشکیل شد. وظیفه این شورا به عنوان یکی از نهادهای سازمان ملل، نشان دادن موارد نقض حقوق بشر است.

این شورا که مقر آن در ژنو سوئیس است، جایگزین کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل شد.

شورای حقوق بشر ۴۷ عضو دارد و مجمع عمومی اعضا را انتخاب می‌کند. شرط عضویت، محدود به دو دوره متوالی برای ۳ سال است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha