شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فلسطینی مظلوموں کی حمایت اور اسرائیلی کی نابودی کے لئے آصفی مسجد میں ’یو م دعا‘ کا انعقاد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی گفت: سازمان های حقوق بشر و سازمان ملل بازیچه استعمار هستند. تاکنون برای برقراری صلح و حل مشکل فلسطین گامی جدی برداشته نشده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مراسم اعتراض به تجاوزات و تروریسم مستمر اسرائیل در فلسطین و حمایت از مظلومان در مسجد جامع آصفی لکهنو هند برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید کلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علمای هند سخنرانی کرد و گفت: تقاضای ما از دولت هند این است که نقش مهمی در آتش بس ایفا کند. کشور هند همیشه با مظلومان بوده است. گاندی و همه رهبران سیاسی پس از وی همواره از فلسطین حمایت کرده اند. آتل بیهاری واجپایی نخست وزیر سابق هند طرفدار فلسطین بود و می گفت: «تا زمانی که فلسطینی ها سرزمین خود را پس نگیرند این مشکل حل نمی شود.» کشور ما که قدرتمندترین کشور جهان است باید برای حل این مشکل از طریق گفت‌وگو و مذاکره تلاش کند.

وی اظهار داشت: قدرت های جهان و سازمان های حقوق بشر باید فکر کنند که چرا فلسطینی ها امروز می جنگند؟ دلیل مقاومت آنها چیست؟ آیا می توان برای فلسطینی ها صلح برقرار کرد؟ اسرائیل حتی آب را هم بر مردم غزه قطع کرده است. و همچنین برق نیز در آن منطقه قطع است. بیمارستان‌ها مملو از مجروح هستند. کودکان و زنان کشته می‌شوند. کمبود مواد غذایی وجود دارد. زیرا مسیرهای غزه مسدود شده است. آیا این همه اقدامات علیه فلسطینی ها ظلم نیست؟

وی در ادامه تصریح کرد: ما طرفدار صلح هستیم و نمی خواهیم هیچ بیگناهی کشته شود. اما صلح آنطور که جهانیان می خواهد برقرار نخواهد شد. سازمان های حقوق بشر و سازمان ملل بازیچه استعمار هستند. تاکنون برای برقراری صلح و حل مشکل فلسطین گامی جدی برداشته نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین نقوی تأکید کرد: ما همیشه به ظالمان اعتراض کرده‌ایم و اعتراض خواهیم کرد. به مناسبت روز قدس همواره در حمایت از فلسطین و علیه ظالمان در تظاهرات شرکت می کنیم. ما همیشه گفته ایم کالاهای آمریکا و اسرائیل باید تحریم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha