جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه بالغ بر ۱۳۰۰هیئت مذهبی در استان یزد فعالیت می کنند، گفت: ۱۵۰۰گفتمان دینی در سال ۹۶در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی‌کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در دیدار با محمود زمانی قمی، استاندار یزد به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: در این راستا اساسنامه‌ای تشکیل و در آن وظایف مشخص شده و در همان مبنا اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد پیگیر فعالیت‌ها است.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور، بحث اعزام مبلغ به شکل مقطعی و ایام تبلیغی و همچنین به شکل استقرار روحانی در روستاهای فاقد روحانی است افزود: سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در این سال ها، نسبت به اعزام مبلغین در ایام های مختلف به خوبی عمل کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی ‌کوهستانی برگزاری گفتمان های دینی در سطح استان یزد را از دیگر فعالیت های مستمر و حائز اهمیت در مباحث مختلف اشاره و تصریح کرد: در سال 96 بالغ بر 1500گفتمان دینی در موسسات و مراکز مختلف استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه تاکنون حدود 20پژوهش با موضوعات مختلف در این اداره کل برگزار شده است اضافه کرد: چنانچه در سال گذشته این پژوهش‌ها با موضوعاتی تحت عنوان شناسایی راهکارهای تعمیق تربیت دینی در فضای مجازی با اولویت بر نوجوانان و جوانان و همچنین نقش آموزه‌های دینی در ایجاد شادکامی فردی و اجتماعی از منظر آیات و روایت صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 1300هیئت مذهبی در استان یزد فعالیت می کنند گفت: اکثریت این هیئات در سامانه مربوطه ثبت نام کردند.

وی در مورد مدارس صدرا نیز بیان کرد: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد در سال ۸۶ اعتبار ساخت چهار مدرسه صدرا به استان یزد داده شد و در حال حاضر این استان در مجموع دارای ۱۳ دبیرستان علوم دینی یا همان مدارس صدرا است و هزار و ۷۷ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند ضمن اینکه ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان این مدارس در آزمون ورودی دانشگاه‌ها پذیرفته شده اند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha