جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 توکل حیدری

حوزه/ رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خواستارهمکاری علما و نخبگان حوزوی در راستای آسیب شناسی اجتماعی و تقویت ارزش های دینی جهت کاهش وقوع جرائم شد و گفت: وقوع جرائمی مانند سرقت، کلاهبرداری و یا مشکلات خانوادگی چون طلاق، ریشه در عدم توجه به آموزه های اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، توکل حیدری امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه، در پاسخ به سوال خبرنگار «حوزه» در راستای بهره گیری هرچه بهتراز نخبگان حوزوی و منابر علما به عنوان تریبون تبلیغ ارزش های اسلامی، اظهار داشت: ما به عنوان دستگاه قضا خواستار همکاری علما و حوزه های علمیه اعم از خواهران و برادران هستیم.

وی افزود: ریشه بسیاری از مشکلات، تشکیل پرونده ها و وقوع جرائم را در دوری مردم از ارزش ها و آموزه های دینی می دانم، چرا که وقوع جرائمی مانند سرقت، کلاهبرداری و یا مشکلات خانوادگی چون طلاق ریشه در عدم توجه به آموزه های اسلامی دارد.

این مقام قضایی، تقویت ارزش های دینی و اساس مکتب اسلام را بر بهره گیری از تریبونی چون منابر علما و روحانیون دانست و اذعان داشت: تقویت پایه های مکتب اسلام در جامعه نقش بازدارندگی در وقوع جرایم دارد لذا اشخاص متدین و مقید به ارزش های دینی چنانچه سر گرسنه بر زمین بگذارند، دست به سرقت و یا وقوع جرم نمی زنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کر د: فاصله گرفتن از اصل اسلام ناب محمدی و آموزه های دینی موجب افزایش وقوع جرائم در جامعه می شود، لذا روحانیون با بیان ارزش ها و آسیب شناسی دقیق علت جرائم می توانند تا حدود زیادی از وقوع آنان جلوگیری کنند.

حیدری بیان داشت: با جلسات خصوصی که با روحانیون و علما داشته ام علت بسیاری از وقوع جرائم، آمار طلاق و بحث معتادین و زندانیان را تشریح کرده ام، همچنین در دیدار با امام جمعه ارومیه و مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی خواستار همکاری بیشتر با دستگاه قضا شده تا از وقوع جرائم پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: علما و روحانیون در منابر می توانند با آگاهی بخشی به مردم و یا حضور در شوراهای حل اختلاف و صلح و سازش در اختلافات خانوادگی و همچنین  تبیین و تشریح مشکلات اجتماعی کمک شایانی به دستگاه قضا داشته باشند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: در هفته قوه قضاییه نشستی با علما و روحانیون و همچنین اساتید دانشگاه خواهیم داشت و خواستار ارائه نظرات، پیشنهادات و همکاری نخبگان حوزوی در جهت کاهش جرائم و راهکارهای جلوگیری از طلاق خواهیم بود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha