شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
آیت‌الله هاشم حمیدی

استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به این که وحدت به معنای یکی شدن شیعه و سنی نیست، گفت: بهترین روش برای تلطیف روابط بین شیعه و سنی، برگزاری مباحث علمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حمیدی، پیش از ظهر امروز در نشست طلاب و فضلای استان همدان، در مسجد شهید آیت الله مصطفی خمینی(ره) قم با اشاره به لزوم وحدت جهان اسلام، اظهار داشت: وحدت مسلمین به معنای یکی شدن نیست، بلکه به معنای تقرب و نزدیک شدن است.

وی در ادامه درباره اختلاف آراء در زمینه میلاد پیامبر(ص) ،خاطر نشان کرد: به نظر علمای اهل سنت، 12 ربیع الاول میلاد پیامبر(ص) است، در حالی که بنا بر قول مشهور شیعه 17 ربیع روز میلاد است و طبق همین جریان، این هفته را هفته وحدت نام نهاده اند.

این استاد حوزه، با اشاره به فعالیت تکفیری ها در منطقه به ویژه سوریه، خاطر نشان کرد: تکفیری ها، نوکر آمریکا در هستند که در منطقه دست به جنایت و کشتار مسلمانان می زنند.

آیت الله حمیدی، وحدت مسلمین را از بایسته های امروز امت اسلامی معرفی کرد و ابراز داشت: بهترین روش برای تلطیف روابط بین شیعه و سنی، برگزاری مباحث علمی است که متأسفانه رونق چندانی ندارد.

وی در پایان مجهز بودن طلاب به مباحث عمیق کلامی و اعتقادی را در کنار علوم روز دنیا امری مهم دانسته و افزود: مسلح بودن طلاب به علوم روز دنیا، سبب رفع شبهات رایج در سطح جامعه است.

برپایه این گزارش، از جمعی از فضلاء و اساتید همدانی تجلیل شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha