یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کلب جواد

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی گفت: مسلمانان هند مردم را در جریان شخصیت پیامبر اکرم و دستاوردهای آن حضرت قرار دهند تا سوء تفاهم ها برطرف شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علمای هند در پیامی بر برگزاری هفته وحدت در سراسر کشور هند تأکید کرد.

وی اظهار داشت: از دوازدهم ربیع الاول تا هفدهم ربیع الاول جشن میلاد پیامبر اکرم است، و این هفته «هفته وحدت» نامیده شده است. مسلمانان با چشم پوشی از اختلافات فقهی و ملکی [که در هندوستان وجود دارد] و ضمن اتحاد و همبستگی نسبت به برگزاری میلاد پیامبر اکرم و برای رساندن پیام بزرگ وحدت جهانیان و قدرت مسلمانان به استعمارگران، تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت هفته وحدت تاکید کرد: در هفته وحدت برنامه های بیشتری در خصوص سیره پیامبر اکرم برگزار شود و در نشر معارف اسلامی در سطح بین المللی تلاش شود و همچنین در برنامه و مراسم ها از پیروان سایر ملل و مذاهب نیز دعوت به عمل آید.

دبیرکل مجلس علمای هند خطاب به همه مسلمانان گفت: نظم و آرامش را در هیئت ها و پیاده روی ها حفظ کنند، مسلمانان هندی نیز مردم را در جریان شخصیت پیامبر اکرم و دستاوردهای آن حضرت قرار دهند تا سوء تفاهم ها برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha