جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کراچی میں شیعہ سنی علماء کی پریس کانفرنس

حوزه/ باتوجه به حضور اهل سنت پاکستان در مراسم عزاداری ماه محرم، شیعیان این کشور هم در مراسم ولادت پیامبر به روایت اهل سنت (۱۲ ربیع‌الاول) شرکت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان به مناسبت هفته وحدت کنفرانس مطبوعاتی مشترک در کراچی برگزار شد که در آن علمای برجسته سنی و شیعه از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین صادق جعفری دبیر مجلس وحدت مسلمین پاکستان شاخه کراچی، حجت الاسلام والمسلمین بشیر انصاری نائب امام جمعه مسجد نور ایمان کراچی، حجت الاسلام والمسلمین عیسی امینی رهبر مجلس وحدت مسلمین، علامه منظرالحق تهانوی عضو جبهه متحد علمای پاکستان، مولوی عبدالله جونا گری عالم معروف اهل حدیث پاکستان، نوید هاشمی رهبر جنبش‌ عوام پاکستان و شخصیت های دیگر حضور داشتند.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، به تمام بخش های این مجلس دستور داده است تا به‌مناسبت ولادت پیامبر اکرم ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را بعنوان هفته وحدت با قدرت کامل برگزار کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین صادق جعفری دبیر مجلس وحدت مسلمین پاکستان شاخه کراچی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: مراسم های مختلفی را در روز های مبارک ماه ربیع الاول، با احترام فراوان برگزار می کنیم. 

وی شیعه و سنی را دو بازوی اسلام دانست و افزود: اسلام، به شکل سنی و شیعه دو بازوی قوی دارد. محبت به پیامبر و نوه اش اقتضا می کند که در شادی های آنها ابراز شادی و در غم و اندوه آنان، ابراز غم و اندوه کند.

وی اظهار داشت: کسانی که منکر برگزاری جشن میلاد النبی هستند، ایجاد کننده موانع در برگزاری عزاداری نیز هستند. اتحاد و برادری شیعه و سنی تنها سلاحی است که عناصر تکفیری را دلسرد کند. برادران شیعه و سنی با طرز تفکر عاقلانه و بصیرت انگیز خود، جریان تکفیری را شکست داده اند.

وی تاکید کرد: نیروهای افراطی به دنبال فرصتی برای فعالیت دوباره هستند اما ما هرگز اجازه نخواهیم داد که آنها در اهداف شوم خود موفق شوند. همانطور که برادران اهل سنت در دسته های عزاداری شرکت می کنند، شیعیان نیز در راهپیمایی های مولد النبی در سراسر کشور با همان ارادت و احترام شرکت خواهند کرد. مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز همچنین مراسم هایی را در شهرهای مختلف با موضوع اتحاد و اخوت و سیره پیامبر برگزار خواهد کرد که علمای شیعه و سنی در آن شرکت خواهند کرد.

رهبران و علمای اهل سنت نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشتند: شیعه و سنی در پاکستان یک جان و متحد هستند، کسانی که نفرت و تروریسم را گسترش می دهند هیچ ارتباطی به هیچ یک از دو فرقه ندارند. برگزاری هفته وحدت از سوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، ان شاء الله، اهداف خبیث آنان را در هم خواهد شکست.

آنان گفتند: تروریست های ضد اسلامی در واقع می خواهند با تحریک فرقه گرایی در کشور و اختلاف افکنی بین مسلمانان به امنیت و آرامش کشور آسیب برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha