یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجلس وحدت مسلمین پاکستان ضلع اسلام آباد، راولپنڈی کے زیر اہتمام پیراڈائز کمپلیکس میں قومی حسین منی کانفرنس کا انعقاد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین راجا ناصر عباس جعفری گفت: پیام عزاداری فقط رفتن به حسینیه‌ها نیست بلکه پیام عزاداری ایستادگی در مقابل ظالم و حضور در میدان است. فلسطین امروز در حقیقت تصویری از کربلا است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان کنفرانس «حُسَینٌ مِنّی» در مجتمع پارادایس اسلام آباد برگزار شد که در آن جمع کثیری از علما، دانشمندان و شخصیت های مذهبی و سیاسی شرکت داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین راجا ناصر عباس جعفری رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنانی در این مراسم گفت: چه چیزی باعث شده بود که حضرت امام حسین ۱۴۰۰ سال پیش به کربلا برود؟ دستگاهی که یزید می خواست برپا شود، دستگاه استثماری بود لذا امام حسین بر خلاف یک شخص قیام نکرد بلکه در مقابل یک نظام ایستاد. نظامی که در آن حتی آزادی بیان از مردم سلب شده بود.

وی در ادامه اظهار داشت: امام حسین(ع) خواستار حاکمیت قانون در جامعه بود. ترسی که یزید در دل مردم ایجاد کرده بود، حضرت زینب (س) با ایراد خطبه در بازار شام و دربار یزید آن را از بین برد.

وی تصریح کرد: امروز در پاکستان آزادی بیان محدود شده است، حق زندگی از مردم سلب می شود، پیام عزاداری فقط رفتن به حسینیه ها نیست بلکه پیام عزاداری ایستادگی در مقابل ظالم و حضور در میدان است. فلسطین امروز در حقیقت تصویری از کربلا است. فلسطینی ها اهل مقاومت هستند و شیعه و سنی با هم با حفظ اتحاد و همدلی در مراسم محرم الحرام شرکت می کنند.

شیخ محمد ادیب یاسر رئیس مجلس علمای فلسطین نیز در این کنفرانس سخنرانی کرد و گفت: اگر انسان در حدیث پیامبر اکرم «حسین از من است و من از حسین هستم» تأمل کند، برکات زیادی نصیبش می شود. امام حسین (ع) مظهر عملی قرآن کریم است، اگر بخواهیم از ایشان پیروی کنیم باید دوستدار عدالت باشیم و از ظالمان ابراز برائت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha