یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کراچی نشتر پارک میں عظیم الشان پیغام عزاداری و استحکام پاکستان کانفرنس کا انعقاد‎

حوزه/ از سوی شورای علمای شیعه پاکستان کنفرانسی با عنوان «پیام عزاداری و ثبات پاکستان» در کراچی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت شورای علمای شیعه پاکستان، کنفرانس بزرگی با عنوان «پیام عزاداری و ثبات پاکستان» در پارک نشتر کراچی برگزار شد که در آن شیعیان از سراسر پاکستان به صورت گسترده شرکت کردند.

در این کنفرانس حجت الاسلام والمسلمین شبیرحسن میثمی دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان، سید رضی جعفر نقوی رئیس پاسبان عزا، سید ناظر عباس تقوی معاون دبیر این شوری،سید اعد اقبال زیدی رئیس استانی شورای علمای شیعه پاکستان و دیگر علما برجسته پاکستانی سخنرانی کردند. حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان نیز از طریق ویدیویی به سخنرانی در این کنفرانس پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین شبیرحسن میثمی دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان در سخنانی اظهار داشت: امسال عزاداری سید الشهدا حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا با شکوه تر برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال بیش از هر سال مراسم و دسته عزاداری برگزار خواهیم کرد و همچنین موکب هایی در جاهای مختلف جهت خدمت رسانی به عزاداران راه اندازی خواهد شد. اگر کسی خواست جلوی این کار را بگیرد، فورا علیه آن برای ثبت شکایت اقدام شود.

دبیرکل شورای علمای شیعیان پاکستان تأکید کرد: در مورد برپایی عزاداری احکام قضایی ویژه داریم، اگر نهادی در این راه ممانعتی ایجاد کند، حق داریم که راه قانونی را در پیش بگیریم.

وی در پایان حمله به شیعیان پاراچنار را به شدت محکوم کرد و خطاب به مقامات پاکستان تصریح کرد: مسئولان باید نقش خود را در نظم و امنیت پاراچنار ایفا کنند و مسائل را سریعاً حل کنند تا آرامش، نظم و فضای صلح برقرار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha