جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شہدائے القدس کانفرنس

حوزه/ شرکت کنندگان در کنفرانس «شهدای قدس» در اسلام‌آباد تاکید کردند: مسئله فلسطین توسط نیروهای مقاومت زنده نگه داشته شده است و وظیفه مسلمانان است که از آرمان های فلسطین حمایت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» کنفرانس «شهدای قدس» در باشگاه مطبوعاتی اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

در این کنفرانس رهبران سیاسی و نهادهای مذهبی از جمله ژنرال عبدالقیوم سناتور حزب مسلم‌لیگ پاکستان، حامد میر مجری تلویزیونی و تحلیلگر سیاسی، حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری رئیس مجلس وحدت مسلمین، مفتی گلزار نعیمی رئیس جماعت اهل حرم، عبدالله گل رئیس جنبش جوانان، عبدالحمید لون رهبر حزب حریت، جمشید حسین رئیس شورای حقوق بشر، ارسلان ایاز پژوهشگر، آصف رضا تنبولی وکیل دادگاه عالی اسلام آباد، دکتر صابر ابومریم رئیس بنیاد فلسطین در پاکستان و دکتر خالد قدومی از جنبش حماس فلسطین شرکت و سخنرانی کردند.

سخنرانان در این مراسم گفتند: مشکل فلسطین مشکل جهانی است، روابط کشورهای عربی با رژیم اسرائیل، بیانگر ناتوانی آنهاست. مردم پاکستان به داشتن رهبری مانند محمد علی جناح و علامه اقبال لاهوری افتخار می کنند.

سخنرانان تاکید کردند: مسئله فلسطین توسط نیروهای مقاومت زنده نگه داشته شده است و وظیفه مسلمانان است که از آرمان های فلسطین حمایت کنند. ما به شهدای نهضت آزادی فلسطین، شهید احمد یاسین و شهید قاسم سلیمانی ادای احترام می کنیم.

ژنرال عبدالقیوم در این کنفرانس گفت: پاکستان موضع روشنی در قبال فلسطین دارد و ما هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت. برقراری عدالت و برابری مهمتر از برقراری صلح در جهان است.

حامد میر مجری تلویزیونی و تحلیلگر سیاسی هم گفت: اگر جهان عرب اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد، بیانگر بی‌کفایتی حاکمان عرب است، اما ما افتخار می‌کنیم که قائد اعظم و علامه اقبال را داریم و رهبران ما از آرمان فلسطین حمایت کردند. ما با فلسطین هستیم و به مبارزه برای حقوق فلسطینیان ادامه خواهیم داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان در این کنفرانس با ادای احترام به شهدای نهضت آزادی قدس از جمله شهید احمد یاسین، شهید قاسم سلیمانی و همه شهدای فلسطین اظهار داشت: تنها راه آزادی فلسطین، راه مقاومت است. شهید قاسم سلیمانی مقاومت فلسطین را تقویت کرده است. ما جنایت دولت آمریکا و عوامل آنها را که قاسم سلیمانی را به قتل رساندند به شدت محکوم می کنیم.

دکتر خالد قدومی، رهبر حماس از فلسطین هم در این کنفرانس خطاب به شرکت کنندگان گفت: امروز مقاومت فلسطین قوی‌تر از قبل است و این بخاطر فداکاری‌های حاج قاسم سلیمانی است. مردم فلسطین همیشه قاسم سلیمانی را به یاد خواهند داشت.

مفتی گلزار نعیمی رئیس جماعت اهل حرم پاکستان نیز تصریح کرد: راه شهدای قدس برای ما چراغ راه است. ما به شهدای فلسطین ادای احترام می کنیم.

همچنین عبدالله گل رئیس حزب جنبش جوانان پاکستان نیز گفت: پاکستان بزرگترین حامی آرمان‌های فلسطین است. جنگ آزادی فلسطین، جنگ برای بقای پاکستان نیز هست. ما باید به حمایت از آرمان فلسطین، سیاست قائد اعظم محمد علی جناح را ادامه دهیم.

در پایان این کنفرانس عبدالحمید لون رهبر حزب حریت گفت: نیروهای امپریالیستی جهانی بازار تروریسم را در کشمیر و فلسطین راه انداخته اند، ما باید با برنامه ریزی دقیق و به طور موثر با آنها مبارزه کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha