دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
متحدہ جمعیت اہلحدیث کے زیراہتمام پیغام پاکستان کانفرنس

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری گفت: لازم است راهبردهای سیاسی برای مقابله با سلطه سیاسی دشمن، راهبردهای اقتصادی برای جلوگیری از تسلط اقتصادی آنها و راهبردهای دفاعی برای غلبه بر سلطه نظامی آنان به کار گرفته شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت جمعیت اتحادیه اهل حدیث، کنفرانس پیام پاکستان در اسلام آباد به ریاست سید ضیاءالله شاه بخاری رئیس جمعیت متحد اهل حدیث پاکستان برگزار شد.

وزیر فدرال امور دینی پیر نورالحق قادری، حجت الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان، پیر هارون گیلانی رهبر جمعیت هدیه الهادی پاکستان، پیر نقیب الرحمان روحانی معروف سنی پاکستانی، حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری دبیر مجلس وحدت مسلمین پاکستان، ناصر عباس شیرازی معاون مجلس وحدت مسلمین پاکستان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ظفر نقوی معاون دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان و ثاقب اکبر رئیس موسسه البصیره و دبیراجرایی شورای همبستگی پاکستان و دیگران در این کنفرانس شرکت کردند.

مولوی حافظ طاهر اشرفی، دستیار ویژه نخست وزیر در امور خاورمیانه، در این کنفرانس اظهار داشت: کسانی که اذان شیعیان را تروریسم تعبیر کرده اند، خود بزرگترین تروریست در این کشور هستند.

وی افزود: قدرتهای استعماری جهانی در کشور برای تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی در کشور فعال هستند. دانشمندان همه مکاتب فکری با تدبیر و تدبر و با هماهنگی های لازم، توطئه های پلید نیروهای دشمن را خنثی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در این کنفرانس گفت: تحمیل صهیونیست، امریکا یا هند بر مسلمانان مخالف قرآن و اسلام است. جائز نیست که مسمانان تحت سلطه دشمنان قرار گیرند. همچنین لازم است راهبردهای سیاسی برای مقابله با سلطه سیاسی دشمن، راهبردهای اقتصادی برای جلوگیری از تسلط اقتصادی آنها و راهبردهای دفاعی برای غلبه بر سلطه نظامی آنان به کار گرفته شود. این راهبرد ها باید برگرفته از قرآن و سنت باشد. یک ژنرال، سیاستمدار، بروکرات یا قاضی نمی تواند این استراتژی را تجویز کند بلکه فقط علمای فقه اسلامی می توانند آن را بیان کنند. وحدت مسلمانان یک راهبرد اسلامی برای مقابله با سلطه دشمن است.

وی با اشاره به زیان تفرقه بازی، تاکید کرد: امروز دشمن در تلاش است که ما را دچار تفرقه بازی کند، می خواهد ما را از نظر فرقه ای، زبانی، منطقه ای تقسیم کند و این تلاش بزرگترین مانع بر سر راه ملت سازی ما است. به همین دلیل است که ما متحد نیستیم و چگونه می توانیم از خود دفاع کنیم در حالی که نمی توانیم یک ملت شویم؟ دشمن ما مشترک است، اما ما از هم جدا هستیم.

وی اظهار تأسف کرد و افزود: حتی در چنین زمان سختی، اختلافات مذهبی و سیاسی در کشور ما رو به افزایش است. علمای برجسته پاکستان همیشه در برابر مشکلات ثابت قدم بوده اند و راه دشمنان را بسته اند، جان گرانقدر خود را فدا کرده اند، و شهید سرفراز نعیمی، شهید حسن جان و شهید عارف حسینی شهدای راه وحدت هستند. کدام فرقه در پاکستان شهید نداده است؟

وی با توجه به رفتار تبعیض آمیز نهادهای دولتی تاکید کرد: نهاد های دولتی بی دلیل مردم را عصبانی می کنند و امسال بیش از ۱۲۰۰ شکایت تنها در پنجاب در محرم الحرام علیه عزاداران و عزاداری ثبت شده است، که متهمان به کسی توهین نکرده بودند بلکه جرم آنان تنها چند دقیقه تأخیر در برگزاری مراسم عزاداری بود. چنین اقداماتی باعث افزایش نفرت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha