شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
متحدہ علماء محاذ پاکستان

حوزه/ روحانیون اهل سنت و شیعه پاکستان گفتند: نیروهای ضد اسلامی و استعماری بار دیگر در تلاش برای ایجاد شورش و تفرقه میان شیعه و سنی در پاکستان هستند. روحانیون و مردم پاکستان اعم از شیعه وسنی علیه این توطئه نقش مثبت و سازنده ای را در پیش بگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» از سوی جبهه متحده علمای پاکستان سمیناری با عنوان «محرم؛ صلح و همبستگی» در در دفتر مرکزی گلشن اقبال کراچی با حضور مولوی محمد امین انصاری دبیرکل جبهه متحده و مولوی انتظار الحق تهانوی برگزارشد که در آن دانشمندان و روحانیون اهل سنت و شیعه به سخنرانی پرداختند.

آنان اظهار داشتند: پاکستان در حال حاضر از توطئه های داخلی و خارجی و وضعیت بحرانی رنج می برد، در این شرایط، پاکستان نمی تواند فرقه گرایی، نفرت مذهبی و تروریسم را به هیچ وجه تحمل کند، نیروهای ضد اسلام و استعماری بار دیگر برای ایجاد شورش های سنی شیعه در پاکستان توطئه می کنند که لازم است علما و مردم سنی شیعه پاکستان علیه آن نقش مثبت و سازنده ای را ایفا کنند.

اندیشمندان پاکستان تأکید کردند: فضای ماه محرم در برابر توطئه های استعمار بر صلح، وحدت و آگاهی تاکید می کند. در محرم فضای صلح و همبستگی حفظ شود. دولت، امنیت عزاداران را تضمین کرده و مسائل بهداشتی را بر اساس اولویت بندی مسیرهای راهپیمایی و حسینیه ها و مساجد حل کند. سخنرانان و مداحان ضمن احترام به احساسات مقدس یکدیگر، از سخنرانی های بحث برانگیز اجتناب کنند.

آنان خاطر نشان کردند: از خود گذشتگی و عشق به صحابه پیامبر و اهل بیت بخشی از ایمان ما است، کسانی که به اهل بیت کفر می ورزند و به اصحاب پیامبر و سایر شخصیت های اسلامی توهین می کنند، به هیچ فرقه ای تعلق ندارند و فقط ابزار نیروهای ضد ملّی و استعماری هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha