یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجلس وحدت مسلمین پاکستان

حوزه/ روحانیون و سران احزاب مختلف از تصمیم اعضای جدید منتخب مجلس ملی حامی تحریک انصاف پاکستان مبنی بر شمولیت مجلس وحدت مسلمین، استقبال کردند.

به گزارش گروه ترجمه‌ خبرگزاری «حوزه» روحانیون و سران احزاب مختلف از تصمیم اعضای جدید منتخب مجلس ملی حامی تحریک انصاف پاکستان مبنی بر شمولیت به مجلس وحدت مسلمین، استقبال کردند و آن را به حجت‌الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری رئیس MWM تبریک گفتند.

سیدضیاءالله شاه بخاری رئیس اتحادیه جمعیت اهل حدیث پاکستان و عضو شورای عقیدتی اسلامی، صاحب زاده حامد رضا رئیس شورای وحدت اهل سنت و مفتی گلزار احمد نعیمی رئیس جماعت اهل حرم پاکستان و مسؤولان و رؤسای احزاب سیاسی و مذهبی دیگر با رئیس مجلس وحدت مسلمین تماس گرفتند و از این تصمیم حمایت کردند و آن را یک تحول مثبت در جهت توسعه و ثبات کشور اعلام کردند.

آنان در پیام خود اظهار داشتند: پاکستان نتیجه مبارزه مشترک و بی سابقه مردم شیعه و سنی است. هر فردی صرف نظر از دین و مذهب، در ایجاد پاکستان نقش داشته است.

بنیانگذار پاکستان قائد اعظم محمد علی جناح، شیعه بود و مسلمانان شبه قاره به رهبری وی، برای کشوری مستقل و جداگانه تلاش کردند.

در ادامه تأکید کردند: امروز تمام مکاتب فکری برای حفاظت از پاکستان متحد شده اند. ما با هم پاکستان را ساختیم و با هم آن را از توطئه های استعماری جهانی نجات خواهیم داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری ضمن تشکر و قدردانی از علما و بزرگانی که با وی تماس گرفتند، گفت: همراهی و همکاری همه شما در توسعه کشور موجب افزایش عزم و استقامت ما خواهد شد.

لازم به ذکر است که در انتخابات پارلمانی پاکستان مردم نامزد های گروهای تکفیری را رد کردند و به آنان رای ندادند. مجلس وحدت مسلمین حزب شیعی پاکستان موفق شد یک نفر را به پارلمان برساند.

از آنجایی که حزب عمران خان از انتخابات حذف شده بود، نامزدهای آن مجبور شدند به عنوان افراد مستقل در انتخابات شرکت کنند و به همین دلیل اجازه تشکیل حکومت را ندارند. و آنان تصمیم گرفتند جهت تشکیل حکومت در مجلس وحدت مسلمین شمولیت اختیار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha