جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر این که جوانان و نوجوانان در اداره مساجد سهیم و دخیل شوند، گفت: حساسیت مسجد در تراز انقلاب بر کسی پوشیده نیست و لازم است هیئت‌امنای مسجد با مدیریت جهادی نسبت به پیگیری امور آن تلاش مضاعف داشته باشند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت‌امنای مسجد انقلاب بجنورد اظهار کرد: مساجد باید کانون حضور جوانان و مهد پرورش آن‌ها باشد، از این‌رو باید در مساجد تلفیق بین بزرگ‌سالان و جوانان محسوس باشد و جوانان و نوجوانان در امور مسجد سهیم و دخیل باشند.

وی با بیان اینکه مسجد مکانی مقدس و سنگری مناسب برای تربیت و پرورش نسل جوان از جمله مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، افزود: مساجد به عنوان سنگری است که از آغاز بنای آن تاکنون دارای نقش فرهنگی و آموزشی بوده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به مرمت، بازسازی و به سازی مسجد انقلاب بجنورد، گفت: با توجه به استحکام نداشتن دیوارهای مسجد انقلاب بجنورد باید مهندسان ناظر این پروژه جریمه شوند.

وی خطاب به ناظران ساختمانی اظهار کرد: دیوارهایی مسجد انقلاب که جدیداً ساخته‌شده است، استحکام لازم را ندارد و باید مهندسان ناظر این پروژه جریمه شوند و نسبت به ساخت مجدد و نظارت دقیق‌تر این پروژه و دیگرها اقدام کنند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: مساجد متعلق به مردم است و همواره با وجوهات و نذورات مردم اداره می‌شود و باید مردم در ساخت‌وساز و تعمیر و نگهداری آن شریک باشند و لازم است مردم در اداره مساجد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم دخیل باشند.

وی تصریح کرد: مسجد انقلاب، منشأ خیرات و برکات برای نظام بوده و نام زیبای این مسجد، نشان‌دهنده محوری بودن آن در جریانات انقلاب است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به آیه «لَمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَی التَّقْوی مِنْ أَوَّلِ یوْمٍ أَحَقُّ أَنْ تَقُومَ فیهِ فیهِ رِجالٌ یحِبُّونَ أَنْ یتَطَهَّرُوا» گفت: شیوه مدیریت مسجد انقلاب می‌تواند الگویی برای دیگر مساجد باشد و باید خروجی‌های آن مورد قبول و موردپسند خدا باشند.

وی با بیان اینکه مسجد انقلاب نخستین مصلای نماز جمعه بجنورد است، افزود: مهم‌ترین مراسمات محوری شهرستان و استان، در مسجد انقلاب برگزار می‌شود و مکانی که شهدا از آن تشییع می‌شدند، لذا این مسجد جایگاه والا و حساسی دارد و باید موردتوجه همه مردم و مسئولان واقع شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: حساسیت مسجد در تراز انقلاب بر کسی پوشیده نیست و لازم است هیئت‌امنای مسجد با مدیریت جهادی نسبت به پیگیری امور آن تلاش مضاعف داشته باشند.

وی با اشاره به این که هیئت‌امنای مساجد باید روحیه همکاری و تعاون داشته باشند و با توان مضاعف به اجرای برنامه‌ها و امور مسجد بپردازند، اظهار داشت: رسیدگی به وضعیت فیزیکی مسجد انقلاب از مهم‌ترین اولویت‌های کاری هیئت‌امنا است و ضروری است فضای فیزیکی مسجد تغییر کند تا حضور مردم بیشتر شود.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: اگر به محوریت مسجد در زندگی فردی و اجتماعی افراد توجه نشود، به حاشیه می‌روند، ازاین‌رو باید جاذبه‌های مثبت و مؤثری را برای تقویت ارتباط مردم با مساجد تعریف کرد و با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب در این اماکن، این ارتباط دوسویه را تقویت کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha