پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار  فعال مدنی اهل کشور کنگو با رهبر ایزدیان عراق

حوزه/ دنیس مکوئه روانشناس و فعال مدنی اهل کشور کنگو و فارغ التحصیل دانشگاه سوربن فرانسه، در شهری موسوم به پایتخت ایزدی های عراق در دامنه کوه های سنجار با شیخ بابا، رئیس این فرقه در عراق دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دنیس مکوئه روانشناس و فعال مدنی اهل کشور کنگو و فارغ التحصیل دانشگاه سوربن فرانسه، در شهری موسوم به پایتخت یزیدیان یا ایزدی های عراق در دامنه کوه های سنجار با شیخ بابا، رئیس این فرقه در عراق دیدار کرد.

به نقل از lepopulaire، در ابتدای این دیدار چند ساعته شیخ بابا رهبر فرقه ایزدیان عراق ضمن تشکر از حضور دنیس مکوئه در بخش ایزدی نشین عراق، گفت: پیروان این فرقه از ابتدای حضور گروه تروریستی داعش در عراق مورد آزار و اذیت آنها قرار گرفته اند تنها به این دلیل که ما پیرو یکی دیگر از ادیان هستیم. در این میان بیش از همه کودکان و زنان ما هستند که مورد فشار و آزار روحی و حتی در برخی موارد آزارهای جنسی توسط اعضای این گروه قرار می گیرند و حتی دیده شده که در چند مورد این گروه زنان ما را به عنوان برده های جنسی دستگیر کرده و مقرهای خود می بردند.

یزیدیان یا ایزدی های اقلیت مذهبی از کردها هستند که در شمال عراق و بخشی های مرکزی قفقاز و شام زندگی می کنند که در اصل دیانت خود را از زرتشت می گیرند و نوعی آیین مهرپرستی دارند؛ به گفته محققان آیین ایزدی در واقع مخلوطی است از اسلام غیر معمولی، مسیحیت شرقی و زرتشتی.

در پایان این دیدار دنیس مکوئه، با ابراز تاسف از سلطه داعش بر پیروان این اقلیت مذهبی در عراق با جامعه ایزدی ها ابراز همدردی کرد و گفت: به عنوان یک فعال مدنی در عرصه دفاع از حقوق زنان و کودکان و همچنین قربانیان جنگ و قحطی تمام سعی خود را می کنم تا بتوانم با حضور مستمر خود در بین شما و ارائه مشاوره های اساسی، بخشی از درد ها و مشقات شما را کاهش دهم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha