جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: دشمنان درصدد غارت غیرت مردان و زنان جامعه اسلامی هستند و می‌خواهند ذهن مردم را از مسائل اعتقادی و دینی پاک کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در نشست روحانیان فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: دشمنان درصدد غارت غیرت مردان و زنان جامعه اسلامی هستند و می‌خواهند ذهن مردم را از مسائل اعتقادی و دینی پاک کنند.

وی با اشاره به نقش مهم روحانیان در هدایت جامعه به سمت تعالی، افزود: امروزه کار تبلیغ دین را نمی‌توان تنها با منبر رفتن انجام داد و باید روحانی ضمن شناسایی آسیب‌های جامعه، نسبت به رفع آن‌ها برنامه‌ریزی و همفکری داشته باشد و از علم روز و توان دیگران هم استفاده کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: شناسایی آسیب‌ها و روزنه‌های نفوذ دشمن و فرمان‌بری از رهبری واحد برای ضربه زدن به مواضع دشمن از عوامل پیروزی در هر حوزه‌ای است.

وی اظهار داشت: روحانیان ابتدا باید خود را طاهر و پاک کنند و باران صفت جامعه دینی را مطهر و پاکیزه کنند و فوق جداول حزبی و گروهی عمل کند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به فشارهای دشمن در زمینه‌های اقتصادی، روانی و عملیاتی، تصریح کرد: دشمنان درصددند با اعمال فشارهای اقتصادی، روانی و عملیاتی، مردم را نسبت به‌نظام اسلامی بدبین کنند و لازم است در این خصوص روحانیان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و در هدایت صحیح جامعه دینی همت کنند.

وی گفت: در امر تبلیغ دین، شبکه‌سازی و کار دسته‌جمعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از صدر اسلام تاکنون کار گروهی و تربیت نیروهای متخصص برای تبلیغ دین مبین اسلام وجود داشته است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این‌که اصل کار برنامه‌ریزی‌شده و شبکه‌ای امری مطلوب و عقلانی است، افزود: برخی از آیات قرآن به کار گروهی و استفاده از خرد و توان جمعی اشاره دارد که از آن میان می‌توان به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه کار جمعی برکات ویژه‌ای دارد و وقتی افکار جمع شود و هسته‌های اندیشه‌ورز تشکیل شود، برکات و آثار خوب و راهگشایی دارد، اظهار داشت: کار فرهنگی و مذهبی اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و دشمن در برنامه‌ریزی‌های خود توطئه‌های مخصوص هر حزب را طراحی نمی‌کند، بلکه توطئه‌های دشمن برای همه گروه‌ها و اقشار این ملت و نظام اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از روحانیان خواست با خلوص نیت و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری داشته باشند و از خرد جمعی و علم روز استفاده کنند تا در مقابل دشمنان اسلام و مسلمین پیروز و سربلند شویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر روحانیت از مسائل اساسی که نمونه‌ برجسته‌ آن، انقلاب عظیم اسلامی است، کناره می‌گرفت و در مقابل آن بی‌تفاوت می‌ماند، بدون تردید دین آسیب می‌دید و روحانیت هدفش حفظ دین است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha