پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انجمن توسعه «اقتصاد اسلامی» در مالت تشکیل شد

حوزه/ دولت جمهوری مالت در جنوب اروپا با هدف جذب تجارت اسلامی از کشورهای مسلمان نشین خاورمیانه اقدام به تشکیل یک سازمان ملی توسعه اقتصاد اسلامی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دولت جمهوری مالت در جنوب اروپا، واقع در مرکز دریای مدیترانه، به منظور جذب تجارت اسلامی از شرکت های خاورمیانه و مسلمان نشین، اقدام به تشکیل یک نهاد ملی برای کمک به توسعه «اقتصاد اسلامی» کرده است.

تشکیل این نهاد با طرح های دیگری برای تصویب قوانین به منظور تسهیل تجارت حلال همراه خواهد شد و این کشور مدیترانه ای قصد دارد به عنوان یکی از مراکز فعالیت شرکت های اقتصاد اسلامی ایفای نقش کند..

سیلویو سمبری، دبیر پارلمان خدمات مالی، اقتصاد دیجیتال و نوآوری در این باره گفت: انجمن اقتصاد اسلامی مالت به ایجاد هماهنگی میان سازمان های ملی، ناظران و دیگر نهادهای مرتبط با استانداردهای دیگر کمک خواهد کرد.

وی افزود: به عنوان یک دولت ما به دنبال پیش نویس اصلاحات در قانون خواهیم بود که به موسسات مالی اسلامی اجازه می دهد از ارتباطات قوی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگر فرصت ها بهره مند شوند.

لازم به ذکر است اخیرا اقتصاد اسلامی شروع به جذب شرکت ها و سازمان های اقتصادی غیراسلامی در کشورهای غیرمسلمان نشین کرده، به گونه ای که گفته می شود هم اکنون اقتصاد اسلامی به طور تقریبی رقمی معادل بیش از 2 تریلیون دارایی را در سرتاسر جهان به خود اختصاص داده است و در بازارهای بین المللی در بیش از 66 کشور مختلف جهان به ویژه جهان اسلام در آسیا، آفریقا و اروپا ارائه می شود.

گفتنی است این نخستین باری نیست که دولت مالت تلاش هایی را برای جذب شرکت های مرتبط با اتقصاد اسلامی به کار می گیرد. برای مثال در سال 2016، شاخص سهام اسلامی توسط بورس سهام مالت آغاز شد. تنظیم کننده مالی مالت نیز در سال 2011 اقدام به ارائه یک دفترچه راهنما برای سرمایه گذاری در اقتصاد اسلامی کرد. این کشور نخستین کشور عضو اتحادیه اروپایی بود که چنین دستورالعملی را منتشر می نمود.

اسلام برای اولین بار در دوران الغالبه در قرن هشتم میلادی به مالت معرفی شد. براساس یک نظرسنجی که در سال 2016 میلادی توسط نهاد «ایستر مالت امروز» برگزار شود، مسلمانان در حال حاضر حدود 2.6 % کل جمعیت مالت را تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha