جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجازه ورود وزرا و اعضای کنست به مسجدالاقصی، پیشروی جدی و خطرناک اسرائیل

حوزه/ تشکیلات خودگردان فلسطین اجازه ورود وزرای اسرائیل و اعضای کنست به محوطه مسجدالاقصی را «پیشروی جدی » از سوی اسرائیل توصیف کرده و نسبت به عواقب این اقدام به نتانیاهو و همچنین ترامپ هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wafa، تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه درباره اجازه ورود وزرای اسرائیل و اعضای کنست به محوطه مسجدالاقصی هشدار داده و این اقدام را پیشروی جدی از سوی اسرائیل خطاب کرد.

به گفته دولت فلسطینی، رژیم اسرائیل ورود تحریک آمیز یهودیان شهرک نشین به محوطه اسلامی حرم شریف بیت المقدس و مسجدالاقصی را تسهیل می سازد و اعلامیه اخیر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به اجازه ورود قانونگذاران اسرائیلی به محوطه مسجدالاقصی، بخشی از این تحریکات محسوب می شود.

یوسف المحمود سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: تصمیم نتانیاهو «تحریکی شدید و آشکارا» و «تشویق برای آسیب رساندن به مقدس ترین اماکن اسلامی» محسوب می شود.

پیشروی اسرائیل با پشت گرمی رئیس جمهور آمریکا

وی گفت: اگر حمایت های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نبود، نتانیاهو هرگز چنین قدمی را برنمی داشت. رژیم اشغالگر به رهبری نتانیاهو و با حمایت دولت ترامپ تماما مسئول عواقب این پیشروی های خطرناک هستند که محمود عباس رئیس جمهور فلسطین دائما نسبت به آن ها هشدار داده است و این اقدامات می توانند منجر به درگیری های دینی در منطقه شوند.

قابل ذکر است بنیامین نتانیاهو دو سال پیش قانونی صادر کرد که به موجب آن اعضای پارلمان اسرائیل و وزرای کابینه از ورود به مسجد الاقصی منع شدند. وی این تصمیم را با توجه به وقوع درگیری‌ها در مسجد الاقصی در آن برهه زمانی و ترس از اینکه اعضای کنست هنگام ورود به مسجد مورد تعرض قرار گیرند اتخاذ کرد.

ورود اعضای کنست اسرائیل همیشه با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی و محافظت نیرو‌های ویژه صورت گرفته است و گروهی از شهرک نشینان و خاخام‌های یهودی نیز اعضای کنست را همراهی کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha