جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ حجت الاسلام شکریان، یکی از مهم ترین دلایل عدم افزایش تعداد روحانیان مستقر در استان را فراهم نبودن امکان زندگی مبلغان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ خانه عالم در مناطق مختلف استان نیمه کاره است که در صورت تکمیل، شاهد افزایش اعزام روحانیان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جمع روحانیان مستقر غرب استان با اشاره به فعالیت حدود 180 روحانی مستقر در مناطق مختلف استان، بر ضرورت افزایش و تقویت حضور مبلغان دینی تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مازندران از نظر جغرافیایی استان پهناوری است، افزود: وجود بیش از چهار هزار روستا در مازندران ضرورت بیش از پیش مبلغان دینی در این مناطق را بیشتر می کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که امروز ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با مردم به ویژه نسل جوان ضروری است، تصریح کرد: باید مفاهیم دینی را به زبان روز به جامعه منتقل کرد تا اثرگذاری مطلوب داشته باشد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نمی توان در برابر آسیب ها و هجمه های دشمنان علیه دین و انقلاب بی تفاوت بود، بیان داشت: حضور مستمر روحانیت در هر منطقه مهم ترین عامل کاهش آسیب های اجتماعی بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، تلاش مبلغان دینی در مناطق روستایی و محروم را جهاد در راه دین و ارزش های الهی دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم این تلاش های شبانه روزی مبلغان بی اجر و مزد نخواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم ترین دلایل عدم افزایش تعداد روحانیان مستقر در استان را فراهم نبودن امکان زندگی مبلغان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 200 خانه عالم در مناطق مختلف استان نیمه کاره است که در صورت تکمیل آن شاهد افزایش اعزام روحانیان به دیگر مناطق خواهیم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در عرصه های مختلف همواره با برکات بسیاری همراه بوده است، گفت: استقرار مبلغان دینی در مناطق محروم و روستایی علاوه بر رونق برنامه های دینی و فرهنگی، موجب عمران و آبادی این مناطق نیز شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر تقاضای بسیاری برای اعزام مبلغان به مناطق روستایی از سوی مردم وجود دارد، بیان داشت: متأسفانه به دلیل کمبود امکانات موجود، امکان اعزام وجود ندارد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که سرمایه گذاری در عرصه دین به طور حتم خروجی مناسبی برای جامعه در پی خواهد داشت، افزود: امروز در برابر حجم وسیعی از توطئه های دشمنان میزان سرمایه گذاری و تلاش ما برای حفظ و گسترش دین ناچیز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که تلاش دشمن برای زدودن هویت دینی و انقلابی جامعه ما هر روز بیشتر می شود، گفت: برای مقابله با این توطئه دشمن راهی جز تقویت اصول و مبانی دینی در جامعه وجود ندارد.

وی، دین و معارف الهی را مهم ترین عامل رشد و تعالی جامعه عنوان کرد و افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه دین به کشوری مقتدر در جهان تبدیل شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که در حالی برخی ها دین  را افیون ملت ها می دانستند که امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور اسلامی در عرصه های مختلف به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته است، گفت: انقلاب ملت ایران که در سایه دین و ارزش های الهی به وقوع پیوسته به این ملت یک عزت و عظمتی دو چندان بخشیده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha