پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نعمت الهی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: تشیع مفتخر به نام امام جعفر صادق(ع) است، چرا که مبانی اعتقادی و فقهی این مذهب، مبتنی بر تعالیم حقه صادره از زبان آن امام همام، پدران بزرگوار و ذریه گرامی آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام علی نعمت الهی، امروز در مراسم سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، در جمع کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امام جعفر صادق(ع) با تشکیل مکتب جعفری و تربیت شاگردان، خدمات علمی و معنوی بسیاری به اسلام کردند.

وی افزود:  آنچه به دوره امامت حضرت امام صادق(ع) ویژگی خاصی بخشید، استفاده از علم بیکران امامت، تربیت دانش طلبان و بنیانگذاری فکری و علمی مذهب تشیع است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: به دلیل ممنوعیت نقل احادیث در مدت زمان طولانی توسط حکّام اموی، احساس نیاز شدید به نقل روایات و سخن پیامبر(ص) و امیر مومنان(ع) موجب شد تا آن امام راویانی را در ابعاد مختلف تربیت کند و امروز شاهدیم از آن حضرت در هر زمینه ای روایت وجود دارد.

حجت الاسلام نعمت الهی بیان کرد: امام ششم شیعیان با تربیت شاگردانی در حوزه های مختلف تفسیر، فقه، تاریخ، مواعظ، اخلاق، کلام، طب و شیمی، سدی را در برابر انحرافات ایجاد و مکتب فکری را بنیان نهاد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: تشیع مفتخر به نام امام جعفر صادق(ع) بوده است، چرا که مبانی اعتقادی و فقهی این مذهب، مبتنی بر تعالیم حقه صادره از زبان آن امام همام، پدران بزرگوار و ذریه گرامی آن حضرت است.

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: این حجم گسترده از روایات از منبع بی پایان امامت، توانست خلاء فکری را جبران کند و از این حیث امام(ع) به موفقیت لازم دست یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: آن حضرت در مدت زندگی پر برکت خود، به ایجاد شبکه ای از شاگردان ویژه همت گماشت تا به دومین هدف خود یعنی زدودن التقاط توفیق یافته و شبهات را از چهره دین بزدایند.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه میراث دار مکتب امام صادق(ع) در گسترش اندیشه های اسلامی و دینی است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: درس آموزی از مکتب امام صادق(ع) محدوده زمانی و مکانی ندارد و در همه تاریخ و جغرافیای انسانی گسترده است، از این رو حوزه های علمیه باید با الگوگیری از این مکتب در راه گسترش علم دینی و مقابله با افکار کج اندیشانه و استقامت در راه اعتلای دین تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha