جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه «جامع‌نگری» و «به روز بودن» ضرورت امروز حوزه‌های علمیه است، گفت: حوزه علمیه باید با نگرش جامع و تربیت انسان‌های کار بلد، به شبهات و سؤالات جدید پاسخ دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تسلیت فرارسیدن بیست و پنجم شوال و سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع)، رئیس مذهب تشیع، اظهار کرد: این امام همام مؤسس حوزه علمیه و دانشگاه‌های شیعی است.

وی با اشاره به اینکه تولید علم و دانش در تمامی رشته‌ها و تربیت افراد متخصص و متعهد ازجمله خصائل امام جعفر صادق (ع) بود، افزود: ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با پرورش عالمان اسلامی، کادرسازی و نیرو پروری در علوم و حوزه‌های مختلف، جهانیان و به‌ویژه مسلمانان را با علم و دانش در بخش‌های گوناگون آشنا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: حوزه علمیه‌ای که امام صادق (ع) بنا نهاد، انسان متعهد و متخصص تربیت می‌کرد و در این دانشگاه تولید علم به دور از تقلید و ترجمه صرف صورت می‌گرفت.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه حوزه علمیه امام صادق(ع) با جامعیت و کمال، پاسخ شبهات و سؤالات به‌روز و جدید را می‌داد، خاطرنشان کرد: امروز هم باید حوزه‌های علمیه ما با نگرش جامع و تربیت انسان‌های کار بلد به شبهات و سؤالات مدرن پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه جامع‌نگری لازمه همه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما است، تصریح کرد: اگر حوزه علمیه و دانشگاه ما جامع‌نگر باشد آن وقت می‌تواند در همه حوزه‌ها و بخش‌ها نیروی انسانی متعهد و متخصص تربیت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امروز باید حوزه‌های علمیه به تأسی از حوزه علمیه امام صادق (ع) تلاش کنند افراد کارآمد و مؤثری را برای آینده جامعه و نظام اسلامی تربیت کنند

گفتنی است، حضرت امام جعفر صادق (ع)، ششمین پیشوای شیعیان و رئیس مکتب شیعه در هفدهم ربیع‌الاول سال 83 هجری قمری در مدینه منوره متولد شد و در بیست و پنجم شوال سال 148 هجری قمری به دستور منصور دوانیقی، خلیفه ستمگر عباسی مسموم و به شهادت رسید. کنیه امام جعفر صادق (ع) ابوعبدالله و القاب ایشان صادق، کامل، صابر و کاشف الحقایق است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha