شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر مسئولی کاری کند که این نظام ناکارآمد نشان داده شود، خدا او را نخواهد بخشید و این امر دقیقا رنجاندن قلب امام صادق(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسمی با حضور مدیر، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تولیت آستان قدس رضوی، علما، فضلا و برخی از مسئولان استانی، در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خوئی مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی در این مراسم با طرح این سؤال که آیا حوزه علمیه با وجود همه رشد و بالندگی و تعالی و پیشرفت تحسین برانگیز در حوزه فکر، علم و اندیشه، در عرصه عمل نیز ایندگونه بوده است؟ گفت: امروز بحث درباره نظام و حاکمیت دینی با رهبری و زعامت تربیت یافتگان و دانش آموختگان حوزه علمیه امام صادق(ع) به عنوان ولی فقیه است و با نگاه به اینکه آن حضرت فرمودند «کونُوا لَنا زَيْناً وَ لا تَکونُوا عَلَيْنا شَيْناً»، قوت و ضعف ما به حساب آن امام همام می گذارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در کنار امور خانواده، اجتماع و... در حوزه مردم داری، مملکت داری، رهبری و مدیریت نیز بر اساس همان فرموده محاسبه می کنند، اضافه کرد: باید توجه کنیم که مدیریت روحانیت در جامعه از سوی دیگران رصد و برنامه ریزی می شود و اگر نتوانیم مدیریت درستی در جامعه داشته باشیم، به بی کفایتی در مملکت داری متهم می شویم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره امکان عبور از مشکلات و بحران ها با توجه به تجربه 40 ساله انقلاب، اظهار کرد: مشکلات بیکاری، گرانی، رکود، مسکن، ارز و... از جمله این امور است که ضمن اعلام حمایت از مواضع قاطع سران قوای نظام جمهوری اسلامی در مقابل زیاده خواهی های استکبار و مفاسد اقتصادی، تاکید می کنیم که مردم می بایست این گفتار را در عرصه عمل احساس کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر اینکه آنچه قابل تحمیل نیست این که نظام اسلامی از سوی استکبار شیطانی به ناکار آمدی متهم شود، تصریح کرد: اگر مسئولی کاری کند که نظام اسلامی ناکارآمد نشان داده شود، خدا او را نخواهد بخشید و این امر دقیقا رنجاندن قلب امام صادق(ع) است. مگر ما چند کشور در دنیا داریم که کانون فقه آن حضرت می باشد؟

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی خطاب به مسئولان، با اشاره به حمایت از مواضع انقلابی و عزتمندانه آنان، با تاکید بر اینکه مطالبه جدی ما از شما اقدام، عمل و کار است، ابراز کرد: فرصت بهره مندی از رهبری مدیر و مدبر را غنیمت بدانید و گرنه باید به امام صادق(ع)، ملت، شهیدان و خانواده آنان پاسخگو باشید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه هیچ خاندانی مانند اهل بیت(ع) به بشریت خیر و برکت نداده اند و سرچشمه همه خیرات خانه علی و فاطمه(ع) می باشد که از جمله عطیه های با عظمتی که خدا به بشر عطا کرده است، وجود حضرت امام صادق(ع) می باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از آثار پر شکوه وجود مبارک امام صادق(ع) که یادگاری ایشان شمرده می شود، حوزه های علمیه، علمای بزرگ، فقها و علوم و معارفی است که از آن حضرت بازگو می شود، اظهار کرد: وقتی امام صادق(س) خطاب می فرمایند که کونوا زینا لنا و لا تکونوا شینا علینا، به این معنی است که اگر در یک مجلس حضور یافتیم، افراد بگویند که عجب شاگردی در مکتب آن امام همام تربیت یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی تاکید کرد: در طول تاریخ پر افتخار و فراز و نشیب تشیع، مشی، منش و عمل حوزه های علمیه در مجموع به گونه ای بوده است که زینت وجود نازنین امام صادق(ع) شمرده می شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: حوزه های علمیه به عنوان میراث امام صادق(ع) و علما به عنوان شاگردان آن حضرت به گونه ای عمل کرده اند که ایشان به تربیت چنین شاگردانی در بین همه نحله ها و مکتب ها افتخار می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: شاگردانی مانند شیخ مفید، سید مرتضی، سید رضی، ابن ادریس، محقق حلی، علامه حلی، وحید بهبهانی، میرزای قمی، کاشف الغطاء، شیخ انصاری، آخوند خراسانی، سید ابوالحسن اصفهانی، حضرات آیات بروجردی، خوئی، امام خمینی(ره) و رهبر حکیم انقلاب و... از شخصیت هایی هستند که امام صادق(ع) به داشتن چنین شاگردانی افتخار می کند.

وی با بیان اینکه ما مفتخریم که شاگرد چنین مکتبی هستیم، خطاب به حوزویان گفت: قدر، رسالت، وظیفه و مسئولیت خود را باید در شرایط امروز به خوبی بشناسیم و از آن صیانت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز از نظر فکری هیچ مکتبی قابل مقایسه با مکتب امام صادق(ع) نیست؛ این مکتب بزرگانی را رشد داده است و شاگردان آن حضرت ممتاز هستند و در واقع «کونوا لنا زینا» تحقق یافته است.

وی تاکید کرد: باید مراقب بود از این تراث عالی به خوبی حفاظت کنیم و شورای عالی و مدیریت حوزه کهن خراسان با آن سابقه درخشان ادبی، فلسفی و علمی خود بیشتر و قوی تر از گذشته به کار خود ادامه دهد و رشد علمی داشته باشد.

گفتنی است، پس از این مراسم حاضران به خیل عظیم عزادارن صادقیون ملحق و برای عرض تسلیت به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha