جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نخستین خانه سالمندان اسلامی در سیدنی تاسیس شد

حوزه/ نخستین خانه سالمندان اسلامی که در این هفته در شهر سیدنی در استرالیا و در نزدیکی مسجد آبرن گالپیلی تاسیس شده، ظرفیت بیش از ۱۰۸ سالمند را داشته و فضایی اسلامی و از نظر فرهنگی مناسب برای زندگی آنان فراهم می سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، این هفته نخستین خانه سالمندان اسلامی در شهر سیدنی در استرالیا تاسیس شد. این مرکز سالمندان در نزدیکی مسجد شناخته شده آبرن – گالیپولی در این شهر واقع شده است و این فرصت را فراهم خواهد آورد تا جامعه اسلامی مراقبت بهتری را از سالمندان به کار بگیرند.

خانه سالمندان اسلامی گالیپولی ظرفیت سکونت بیش از 108 نفر را دارا است و به نیازمندی های دینی ساکنین مسلمانش به شیوه ای نوآورانه و برگرفته از فرهنگ آنان خواهد پرداخت.

دکتر عبدالرحمان آذراوقلو مدیر مرکز در این باره به خبرنگاران گفت: دیدگاه ما به سالمندان این گونه است که نمی خواهیم کسی به آن ها بی احترامی کند تا اینکه به شیوه ای غیرمحترمانه با آنان صحبت کند.

وی افزود: ما می خواستیم فضایی برای پیرمردها و پیرزن های مسلمان فراهم کنیم که بتوانند با خیال راحت به امور دینی شان بپردازند، انگار که در خانه خودشان هستند.

یکی دیگر از فعالیت های این مرکز ایجاد یک کمپین ابتکاری با عنوان «شریکان رحمت دائمی» می باشد. هدف از ایجاد این کمپین تضمین مشارکت ساکنان کهنسال در فعالیت های گروهی و تضمین مراقبت روزمره از آنان توسط همراهان شان در خانه سالمندان اعلام شده است. این کمپین به طور نزدیک با خانواده های ساکنان مرکز در ارتباط بوده و تضمین می کند که آن ها به طور هفتگی ملاقات کننده داشته باشند.

خانواده ها نیز در صورتی که قادر به بازدید از والدین شان نباشند وظیفه دارند یک نفر را به عنوان جایگزین بفرستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha