جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صفایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، بر ضرورت تدوین برنامه های روان شناسی و جامعه شناسی ویژه دوران سالمندی، از بین بردن فقر حرکتی و برپایی اردوهای مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با پیشکسوتان و اعضای بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر ، گفت: سالمندان در ساختار هندسه جامعه در راس هرم قرار دارند و با گذرعمر سایه آنها گسترده تر می شود و توجه به این قشر ضرورت حیاتی است.

وی بیان کرد: تکریم سالمند بزرگداشت همه مفاهیم حیات است که باید مورد توجه قرار گیرد و مراقب باشیم سالمند دچار افول جسمی نشود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اضافه کرد: با توجه به اینکه امروز 10 درصد معادل 8 تا 9 میلیون نفر از جمعیت کشور سالمند هستند باید برای این قشر از جمعیت برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی با تاکید بر فراهم کردن فضای اجتماعی برای سالمندان افزود: دوره بازنشستگی و سالمندی دوران حساسی است که باید عنایت مالی نسبت به این قشر انجام شود چون در این دوران خانواده فرد بزرگ می شود و نباید در مقابل آنان احساس شرمندگی کند.

امام جمعه بوشهر گفت: ایجاد فضای کسب و کار در قالب تعاونی ها، رسیدگی به شرایط جسمی و فیزیکی و تغذیه دوران سالمندی از مواردی است که درایجاد نشاط و شادابی در بین این گروه سنی نقشی مهم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر احداث پارک مناسب برای سالمندان اضافه کرد: در عرصه زیرساخت ها، استان بوشهر عقب ماندگی مزمن دارد و برای رسیدن به جایگاه مناسب در عرصه طراحی و احداث نیازمند مدیریت جهادی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، بر ضرورت تدوین برنامه های روان شناسی و جامعه شناسی ویژه دوران سالمندی، از بین بردن فقر حرکتی و برپایی اردوهای مختلف تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha