پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا

حوزه/ معاون فرهنگی دارالحدیث از برگزاری مسابقات کتابخوانی از کتاب حکمت نامه سالمندان خبرداد و این کار راباعث ترویج مباحث دینی در زمینه سالمندان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب حکمت نامه سالمندان که در آسایشگاه سالمندان قم برگزار شد گفت: امام حسن(ع) می فرمایند که آن گونه با دیگران رفتار کن که دوست داری با تو رفتار می کنند و این حدیث نورانی، یک اصل طلایی اخلاقی است.

وی افزود: باید با سالمندانی که عمر خود را برای پرورش ما گذاشته اند به شکلی رفتار کنیم که دوست داریم فرزندانی که برای زندگی آنها تلاش می کنند چنین با ما رفتار کنند.

معاون فرهنگی دارالحدیث اظهارکرد: باید نگرش اجتماعی نسبت به سالمندان را تغییر دهیم زیرا این قشر همان کسانی بودند که روزی اداره کشور را به عهده داشتند و باید قدردان وجود و خدمات و تجربیات آنها بود.

وی گفت: فعالان این عرصه و خادمان به سالمندان در کشور باید بدانند که اگر تغییر نگرش داشته باشند قطعا حقوقی که برای اینکار دریافت میکنند در درجه نازلی از فکر آنها خواهد بود زیرا آنچه خداوند در ازای این کار به ما می دهد با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهارکرد: با مکاتبه ای که با سازمان بهزیستی انجام شده است قرار است کتاب حکمت نامه تالیف آیت الله ری شهری که کتابی جامعه ویژه تمام اقشار از جمله جوانان است در جامعه ما فرهنگ سازی کند و این کار با برنامه هایی چون مسابقه سراسری کتابخوانی انجام خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha