شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمیدرضا سلیقه

حوزه/ مدیرکل بهزیستی استان قم بر لزوم التزام به سبک زندگی به منظور طی کردن فرایند درست زندگی به خصوص در سنین سالمندی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر رضا سلیقه امروز در مراسم رونمایی از «حکمت نامه سالمندان» اثر آیت الله ری شهری  که در آسایشگاه سالمندان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه این کتاب، کتابی است که به مبانی اسلامی مرتبط با سالمندان و زندگی سلامت می پردازد گفت: سالمندان انسان های ارزشمند جامعه هستند و اسلام نیز تکریم خاصی برای این قشر مهم اجتماع قائل است و این گونه کتاب ها باید در جامعه به خوبی نشر پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر سه مرکز نگهداری سالمندان در قم فعالیت می کند؛ یکی از نکاتی که اسلام به ما تاکید دارد، آن است که چگونه زندگی کنیم که سالمندی خوبی داشته باشیم؛ این فرایند را فرایند سبک زندگی اسلامی می دانیم زیرا زندگی خود ما را به زندگی سالم می رساند که بتوانیم در سنین پیری مشکلات کمتری داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی با ذکر این مطلب که سالمندان انسان های با تجربه ای هستند که باید از این تجریبات به خوبی استفاده کنیم بیان کرد: حضور سالمندان در فضای خانه، مایه عزت و برکت خانواده ها است و به همین دلیل علاقه مند به توسعه مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان نیستیم و بیشتر به دنبال راه اندازی مراکز روزانه هستیم که البته سال گذشته اولین مرکز آن افتتاح شد؛ باید کاری کنیم که سالمندان از فضای عاطفی خانواده دور نشوند.

سلیقه یادآورشد: سالمندان باید در فضای خانه خود تکریم شوند؛ باید ارتباط سالمندان با فضای خانوادگی خود حفظ شود زیرا آنها انتظار دارند که با سرمایه های عاطفی خود که سالها برای آن زحمت کشیده اند ارتباط داشته باشند؛ قطعا با هیچ هزینه ای نمی توانیم خلا زندگی خانوادگی را برای سالمندان پرکنیم.

وی گفت: ۲۲ هزار معلول و سالمند در مراکز بهزیستی قم نگهداری می شوند که از این میزان ۲ هزار نفر آنها را سالمندان تشکیل می شوند؛ هر ماه ۵۷۰ هزارتومان یارانه نگهداری از سالمندان در قم پرداخت می شود که این هزینه میلیاردی در سال می تواند با فرهنگ سازی مناسب در فضای دیگری در خدمت مردم و جامعه باشد.

سلیقه در پایان بر لزوم فرهنگسازی مناسب با انتشار و توزیع چنین کتاب هایی تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha