جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام انصاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: در حوزه سبک زندگی فقط حرف نباشد، بلکه سبک زندگی باید در عمل در زندگی مردم جاری شود و این امر تنها با پیروی از سیره ائمه و اهل‌بیت (ع) محقق می‌شود.

حجت الاسلام مسعود انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین گفت: امروز وظیفه روحانیت در ترویج سبک زندگی خطیر است و باید در این خصوص به‌روز باشیم و مشکلات روز جامعه از قبیل پدیده طلاق و آسیب های اجتماعی را به خوبی در جامعه مطرح و تبیین نماییم.

وی اظهار کرد: الگوهای جامعه باید خود را با سبک زندگی مورد تأکید مقام معظم رهبری هماهنگ نموده و مواردی از قبیل ساده زیستی، قناعت، صله‌رحم، دوری از چشم و هم‌چشمی را در جامعه ترویج دهند.

حجت الاسلام انصاری خاطر نشان کرد: در عصر حاضر، سبک زندگی در بین همه اقشار جامعه تغییر کرده و زندگی غربی در جامعه ایرانی در حال رواج است که باید با این مسئله بیش از پیش مقابله فرهنگی شود.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که برنامه ریزی زندگی در راستای سبک زندگی اسلامی بسیاری از مشکلات را حل می کند، خاطرنشان کرد: در حوزه سبک زندگی فقط حرف نباشد، بلکه سبک زندگی باید در عمل در زندگی مردم جاری شود و این امر تنها با پیروی از سیره ائمه و اهل‌بیت(ع) محقق می‌شود.

وی افزود: تقویت حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، ارزش های دینی و قرآنی باعث تبیین و تعمیق سبک زندگی اسلامی در جامعه می شود و مقام معظم رهبری بر تحقق این امر بسیار تاکید دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • SAABER IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    0 0
    ...