جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبک زندگی اسلامی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان از فعالیت تبلیغی خواهران حوزه علمیه در بقاع متبرکه و امامزادگان این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، امروز در نشست مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه خواهران لرستان که در محل اداره کل اوقاف استان برگزار شد با اشاره به اینکه تلاش می شود تا از ظرفیت های این دو نهاد در امر تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) استفاده شود، گفت: انعقاد تفاهم نامه این دو نهاد با هدف گسترش روابط و هماهنگی بیشتر در زمینه نشر فرهنگ قرآنی صورت می گیرد.

وی با اشاره به وجود قریب به 500 مبلغ فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران در استان، اظهار کرد: با برنامه ریزی و ارائه سرفصل های تبلیغی توسط اداره کل اوقاف و حوزه خواهران می توان از وجود مبلغان در راستای تعمیق باورهای دینی، تحکیم بنیان خانواده و بهره گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه خواهران مبلغ نقش بسزایی در تحکیم باورهای دینی در جامعه بویژه بین بانوان دارند، خاطر نشان کرد: تبلیغ خواهران مبلغه در بقاع متبرکه می تواند در راستای تعمیق باورهای اعتقادی، معرفتی و نشر علوم قرآنی موثر باشد .

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر ظرفیت مبلغان دینی برای تبلیغ در محافل عمومی، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران استان لرستان آمادگی دارد در اعزام مبلغان کارآمد به محافل عمومی،نهادها و دستگاههای اجرایی و ... همکاری لازم را بعمل آورد .

وی در پایان گفت: امید می رود با حضور خواهران مبلغ در بقاع متبرکه و امامزادگان استان لرستان در راستای آموزش و اشاعه فرهنگ قرآنی در بین زائران گام های ارزشمندی برای تبلیغ علوم دینی برداشته شود.

ترویج سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه سازمان اوقاف در برگزاری برنامه های مذهبی و فرهنگی در بقاع متبرکه همواره از ظرفیت مبلغان خواهر و برادر بهره گرفته است، گفت: وجود مبلغان در امامزادگان و بقاع متبرکه موجب تبلیغ، ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی در بین زائران شده است .

وی با بیان اینکه برنامه های مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری حوزه های علمیه در سال های اخیر شتاب بیشتری گرفته است، بیان داشت: حوزه و اوقاف برای اشاعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه در تلاش هستند و تحقق این مهم در گرو خدمات مبلغان به زائران در بقاع متبرکه و امامزادگان است .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با بیان اینکه وجود خواهران مبلغ در راستای غنی بخشی به برنامه های محوری ترویج سبک زندگی اسلامی ضروری است، خاطر نشان ساخت: سازمان اوقاف و امور خیریه از توان تبلیغی و ضریب نفوذ کلام خواهران مبلغه برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی در بین بانوان استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام خاکباز با اشاره به حضور مستمر مبلغان در طول سال در اکثر بقاع متبرکه استان لرستان، افزود: مبلغان با حضور دائم در بقاع و امامزادگان، همواره پاسخگوی سؤالات و احکام شرعی وشبهات زائران هستند .

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری مستمر اداره کل اوقاف و امور خیریه و حوزه علمیه خواهران استان لرستان شاهد تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha