جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راه اندازی ایستگاه پاسخ به سؤالات شرعی در حرم امیر المؤمنین (ع)به مناسبت ماه رمضان

حوزه/ در سال گذشته مرکز مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی حوزه علمیه قزوین با همکاری خوب و ارزشمند مبلغین خواهر و برادر به ۲۰۴۰۳ به صورت مکاتبه ای و ۲۴۹۳۶ سؤال به صورت حضوری پاسخ داده است.

حجت الاسلام علی ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین به موضوع مهم سبک زندگی اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: سبک زندگی ریشه در فرهنگ دارد، البته  فرهنگ نیز ناشی از باورها و اعتقادات مردم است، لذا برای تغییر در سبک زندگی باید در باورها و نوع نگرش مردم تغییر ایجاد کرد.

وی افزود: نخستین گام برای تغییر در سبک زندگی از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب خود آگاهی یا شناخت اوضاع کنونی است و در این گام باید ابتدا یک آسیب شناسی صورت گیرد در این آسیب شناسی می‌توان به تعارض سبک زندگی با اعتقاداتمان پی‌ ببریم.

مدیر مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: در سبک زندگی اسلامی باید در نظر داشت که یک زندگی، زمانی خوب و مطلوب است که همانند گفته قرآن به پیامبر عظیم‌الشان اسلام که می‌فرماید: (وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِیمٍ)، شامل مجموعه‌ای از مکارم اخلاقی باشد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی تصریح کرد: زنان با ایفای نقش‌های مختلف خود در خانواده مانند نقش مادری، همسری و ... در تعیین سبک زندگی خانواده‌ها بسیار حائز اهمیت هستند.

وی در ادامه به فعالیت های صورت گرفته مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی قزوین بیان کرد: در سال گذشته مرکز مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی حوزه علمیه قزوین با همکاری خوب و ارزشمند مبلغین خواهر و برادر به 20403 به صورت مکاتبه ای و  24936 سؤال به صورت حضوری پاسخ داده است.

وی ادامه داد: 191 جلسه تخصصی با خانواده ها و مشاوره تحصیلی و همچنین 356 جلسه در رابطه با مهارت های سبک زندگی اسلامی ویژه طلاب حوزه علمیه و طرح اولیا مدارس و آموزش خانواده در مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی حوزه علمیه قزوین برگزار شده است.

حجت الاسلام ابوالقاسمی تصریح کرد: دوره احکام، طب سنتی و اسلامی و دوره‌های طب سوزنی برای دو قشر عموم مردم و طلاب برگزار می‌شود.

 وی در پایان گفت: مرکز پاسخگویی به سؤالات شرعی حوزه علمیه قزوین تاکنون با توجه به مقتضیات زمان و نیازهای مردم دوره‌هایی را برگزار کرده‌ و فعالیت‌های متنوعی داشته  که یکی از این فعالیت‌ها پاسخگویی تلفنی و حضوری به سوالات دینی است که انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha