جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عبدالمهدی کربلایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی در خطبه نماز جمعه کربلا با اشاره به تظاهرات اعتراض ‌آمیز مردم استان بصره گفت: مسئولان پیشین و کنونی آشکارا در بهبود اوضاع و ارائه خدمات به مردم کوتاهی کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، گفت: این روز ها شاهد تظاهرات مردمی استان بصره هستیم که از کمبود خدمات عمومی و کمبود آب، برق، گسترش بیکاری، کمبود فرصت کار و مناسب نبودن مراکز بهداشتی رنج می برند.

وی با بیان اینکه ما با شهروندان در مطالبه های به حقشان اعلام همبستگی کرده و با رنج ها و سختی های زندگی آنان اعلام همدردی می کنیم، افزود: مسئولین پیشین و کنونی آشکار در بهبود اوضاع و ارائه خدمات کوتاهی کردند و اگر از امکانات مالی به صورت درست استفاده می کردند و از کارشناسان و متخصصان کمک می گرفتند و از سهمیه بندی و منافع شخصی دوری می کردند و در برابر فساد می ایستادند، کار به اینجا نمی کشید و اوضاع اینگونه اسف بار نمی شد.

امام جمعه کربلا تاکید کرد: شهر بصره از منابع مالی بالا برخوردار است و بیشترین شهید و مجروح را در جنگ علیه گروهک های تروریستی داعش داده و همچنان خیابان ها و کوچه های آن پُر از تصاویر هزاران شهید است.

مسئولین با جدّیت به خواسته های مردم رسیدگی کنند

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی ادامه داد: مسئولین دولت مرکزی و محلی باید با جدّیت به خواسته های مردم رسیدگی کرده و هر چه سریعتر برای تحقق آنچه ممکن است، تلاش کنند.

نماینده آیت الله سیستانی خواستار برنامه ریزی مشخص و دقیق برای حل سایر مشکلات موجود شد و گفت: باید به شدت با مسئولان فاسد و کسانی که سعی دارند منابع کشور را به کنترل خود در بیاورند، مقابله شود و در این راه از کارشناسان و افراد توانا و با لیاقت کمک گرفته شود.

مردم اجازه ندهند به اموال عمومی و نهاد های دولتی خسارت وارد شود

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی از مردم خواست که در بیان اعتراضات خود از روش های غیر مسالمت آمیز و نامناسب استفاده نکنند و اجازه ندهند که برخی افراد که غرض های شخصی دارند و به قانون پایبند نیستند به مؤسسات حکومتی و اموال عمومی یا شرکت هایی که با دولت عراق قرارداد همکاری دارند، خسارت وارد کنند که این مسئله خسارت برای خود ملت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha