چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
شهاب مرادی

حوزه/ کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه والدین باید نسبت به حفظ احترام فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند، گفت: ترویج سبک زندگی فاطمی می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه را رفع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام شهاب مرادی امشب در مراسم جشن میلاد کریمه اهل‌بیت(س) که با حضور پرشور زائران و مجاوران در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه مهربانی در خانواده‌ها کاهش یافته است، اظهار کرد: اگر مشکلاتی از جمله گرانی، تورم، کمبود آب و هوای ناسالم نباشد مشکلات واقعی‌تر از جمله اختلافات میان مردم و هم‌رنگ نبودن با سیره پیامبر اسلام(ص) جلوه‌نمایی می‌کند که این مشکلات نیز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده چهار درصد از خانواده‌های ایرانی دارای نشست‌هایی هستند که اعضای خانواده گردهم آمده و با یکدیگر درد و دل می‌کنند.

کارشناس مسائل مذهبی از تحکیم بنیان خانواده‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه علما و مراجع به ویژه رهبر انقلاب اسلامی نام برد و عنوان کرد: برای رسیدن به این هدف فرزندان و والدین باید سیره رفتاری ائمه اطهار(ع) را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه امر به مهربانی و نهی از خشونت یکی از آموزه‌های دینی اسلام است، مطرح کرد: همه ما موظف به مهربانی کردن و پرهیز از خشونت هستیم، اکنون آمار مهربانی‌ها در جامعه کاهش یافته درحالی‌که افزایش مهربانی می‌تواند موجب افزایش نشاط و شادی معنوی در جامعه شود.

این سخنران دینی، با اشاره به اینکه والدین باید نسبت به حفظ احترام فرزندان خود توجه ویژه داشته باشند، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی فاطمی می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه را رفع کند.

همچنین، مولودی‌خوانی سید مهدی میرداماد و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی از جمله دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha