جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اختری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اختری با انتقاد از برخی افراد که به ارزش های اسلامی دهن کجی می کنند، گفت: متاسفانه امروز کشف حجاب از داخل اتومبیل ها به مغازه ها، خیابان ها و کوچه ها رسیده و اگر با این پدیده برخورد نشود، کشور دچار خسران خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلاموالمسلمین محمد حسن اختری، در جلسه ستاد حجاب و عفاف استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزارشد گفت:  بنیاد عفاف و حجاب به همت افراد دلسوز و علاقه مند به ترویج عفاف و حجاب و برای مبارزه با بدحجابی و هنجارشکنی در جامعه شکل گرفته و با تاسیس دفاتر استانی بر اهتمام خود نسبت به ترویج حجاب و عفاف در جامعه تاکید می کنیم.

وی افزود: وضعیت حجاب در جامعه امروز روبه افول است و در ایجاد این وضعیت نابسامان همگی مقصر هستیم و وزارتخانه‌ها، ائمه جمعه و جماعت، اساتید و فرهیختگان همگی با کوتاهی در وظایف خود، سبب ایجاد چنین شرایطی شده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین اختری خاطرنشان کرد: منشأ نهادینه شدن یک فرهنگ در مردم یک کشور به ارائه خدمات آموزشی از دوران کودکی بازمی‌گردد، بنابراین باید آموزش عفاف و حجاب را نه تنها از دبستان، بلکه از مهدهای کودک آغاز کنیم.

دبیر کل بنیاد حجاب و عفاف با بیان این که  باید از نظر فرهنگی و اجتماعی اقداماتی را انجام دهیم و از مسئولین بخواهیم که به امر عفاف و حجاب اهمیت ویژه ای بدهند، افزود: باید پایبندی به دستورات دین را در جامعه ترویج بدهیم و بدانیم هرگز فرهنگ وارداتی به صلاح جامعه ما نیست.

وی تصریح کرد: مباید قبل از اینکه جامعه به سمت بی حجابی برود و از درون منفجر شود، تمهیداتی را بیاندیشیم و بدانیم که فرهنگ وارداتی هرگز به نفع ما نیست و همه مردم جامعه چه زنان و چه مردان همگی در مورد مقوله عفاف و حجاب مسئولیت دارند، زیرا حجاب فقط مختص بانوان نیست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار کرد: برای اینکه ما به قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب برسیم، هر کدام از قوای سه گانه باید خود را مسؤول  بدانند. همچنین مردم از دولتمردان مطالبه عمومی عفاف و حجاب را داشته باشند..

 دبیر کل بنیاد حجاب و عفاف کشور گفت: امروز باید در رسانه ملی موضوع مهم حجاب و عفاف مورد توجه همه شبکه های رادیویی و تلویزیونی قرار گیرد، چرا که غفلت از این مسئله پشیمانی در پی خواهد داشت.

کشف حجاب در جامعه نمایان است

حجت الاسلام والمسلمین اختری با اظهار گلایه از برخی افراد که به ارزش های اسلامی دهن کجی می کنند، بیان کرد: متاسفانه امروز کشف حجاب از داخل اتومبیل ها به مغازه ها و خیابان ها و کوچه ها رسیده و اگر با این پدیده برخورد نشود، کشور دچار خسران خواهد شد.

 دبیر کل بنیاد حجاب و عفاف ضمن گلایه از رسانه ملی در پخش تصاویر بانوان بدحجاب، بیان کرد: متاسفانه در یکی از این شب ها تیزر تلویزیونی یکی از فیلم های سینمایی در رسانه ملی پخش شد که  تمام بازیگران آن حجاب اسلامی نداشتند.

در جامعه برای ترویج حجاب وعفاف کاری نکردیم

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی و صدا وسیما در استان ها چقدر در خصوص مسائل حجاب و عفاف برنامه های فاخر تولید و یا کتابهای کاربردی را به چاپ رسانده اند. باید همه مدیران دستگاه های فرهنگی در این مسئله پیشگام بوده و برنامه های  خوبی را ارائه نمایند.

 دبیر کل بنیاد حجاب و عفاف کشور اظهار کرد: امروز نقش روحانیت، حوزه های علمیه و ائمه جمعه و جماعات در این موضوع مهم که دشمنان مدام در تلاش هستند که فرهنگ بی عفتی و بی حیایی را در جامعه ترویج دهند، بسیار خطیر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha