جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حافظین وقاریان قران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: آشنایی و همنشینی با قرآن برکات و فضایل بی‌شماری دارد و اگر همه افراد به تعالیم و توصیه‌های قرآنی پایبند باشند، شاهد ترویج و فراگیر شدن عملی سبک زندگی اسلامی در جامعه خواهیم بود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در جمع حافظین و قاریان قرآنی استان قزوین، گفت: بصیرت دینی و اعتقادی، اخلاقی و سیاسی، یکی از راه‌های پیدا کردن بصیرت، فهم و تعلیم قرآن کریم است.

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اگر کسی با قرآن کریم اُنس داشته باشد، بصیرت پیدا می‌کند؛ داستان‌های زیادی درباره آیات نورانی قرآن کریم است  که به افراد بصیرت داده است.

 استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه کنیم  و قرآن را مانند دوستی در زندگی انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانی آسمانی‌اش تفکر کنیم، پس از مدتی زندگی‌مان سرشار از نور، روشنایی، طراوت و زیبایی خواهد شد.

وی افزود: قرآن، بهترین شیوه‌ها را برای زندگی دنیایی همراه با سعادت به انسان‌ها نشان داده، زندگی همراه با عزت، سربلندی، برادری و بزرگواری، نه همراه با ظلم و بیداد و ستم که امروز باید فرهنگ قرآنی را در جامعه با توجه به آسیب های اجتماعی ترویج وگسترش نماییم..

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: خانواده‌ای که با قرآن اُنس داشته باشد، از برکات فوق‌العاده‌ای بهره‌مند خواهند شد، برکاتی که تنها منحصر به آخرت نیست، بلکه در همین دنیا نیز می‌توان ثمرات آن را مشاهده کرد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: کی از شاخصه‌های خانواده قرآنی این است که بر اثر اُنس گرفتن با قرآن کریم، از نعمت «برکت» برخوردارند، چنان‌که امام صادق(ع) در این زمینه می‌فرماید:« خانه‌ای که قرآن در آن خوانده شود و خدا در آن یاد گردد برکتش افزون می‌شود و فرشتگان در آن حضور می‌یابند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: آشنایی و همنشینی با قرآن برکات و فضایل بی‌شماری دارد و اگر همه افراد به تعالیم و توصیه‌های قرآنی پایبند باشند، شاهد ترویج و فراگیر شدن عملی سبک زندگی اسلامی در جامعه خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه قزوین ضمن توصیه به حافظین و جامعه قرآنی، بیان کرد: حفاظ قرآنی باید این نکته را مدنظر قرار دهند که هرگاه از نظر روحی ـ روانی نمی توانید به حفظ آیات جدیدی مشغول شوید، اگر می توانید، به مرور و تکرار محفوظات قبلی خود بپردازید، تا ارتباط شما با قرآن و برنامه حفظ آن قطع نگردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha