چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد حسون

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین محمد حسون گفت: نام حضرت مریم (س) در قرآن کریم ۳۴ بار تکرار شده است و ایشان نماد ایمان، کمال، آرامش و نوراست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسون، مدیر مرکز پژوهش های اعتقادی قم، در همایش علمی حضرت مریم(س) که در کلیسای "بشارت" در پاریس برگزار شد، طی سخنانی خاطر نشان ساخت: حضرت مریم (س) نماد ایمان، کمال، آرامش، نور و زیبایی است؛ در واقع، حضرت مریم(س)، سرآمد زنان دوره خود و یکی از بهترین زنان طول تاریخ است که به این واسطه می توان گفت که وی جایگاهی بس بلند مرتبه هم نزد خداوند و هم در نزد مؤمنان راستین دارد.

وی افزود: خداوند عزوجل نام زنان بسیاری از جمله همسران پیامبرانی همچون حضرت موسی(ع) و ،حضرت زکریا(ع) و، حضرت إبراهیم(ع) و، حضرت نوح(ع) و، حضرت لوط  و نام همسر فرعون و مادر و خواهر حضرت موسی (ع) و همسر عزیز مصر را در قرآن کریم یاد آور می شود که نام حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت مریم (س) را نیز در زمره این نام ها قرار داده است.

شیخ حسون گفت: خداوند در قرآن کریم ضمن گرامی داشتن این بانوی پاکدامن، در 28 مورد از وی بدون اشاره مستقیم به نامش، سخن به میان می آورد؛ حال آنکه، در 34 مورد و طی 33 آیه، صراحتا نامش را ذکر می کند.

مدیر مرکز پژوهش های اعتقادی اظهار داشت: آوازه حضرت مریم(س) در سوره های بقره، تحریم، توبه، زخرف، مریم، مؤمنون، احزاب و الصف آمده است که خداوند در 23 مورد نامش را همراه نام فرزندش حضرت عیسی (ع) می آورد.

وی ادامه داد: این مسئله در 13 مورد تحت عنوان «عیسی بن مریم»، در 3 مورد تحت عنوان «المسیح عیسی بن مریم»، در 5 مورد تحت عنوان «المسیح بن مریم» و دو بار با عبارت «ابن مریم» می باشد.

این محقق و پژوهشگر خاطر نشان ساخت: البته نام آن حضرت بدون همراهی نام پسر، در 11 مورد قابل مشاهده است که پنج بار از آن با حرف منادای "یا" آمده و شش بار بدون وجود یا.

وی در پایان گفت: پژوهشگران قرآنی در صورت مطالعه دقیق قرآن کریم، درخواهند یافت که خداوند چه مقدار در این کتاب هنگام ذکر نام حضرت مریم از واژه ها و ویژگی های زیبایی استفاده کرده است که این خود دلیلی بر بزرگی جایگاه آن حضرت در نزد خداوند می باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha