چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: آشنا ساختن مردم با کلام اهل بیت(ع) از رسالت های مبلغان است .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه مبلغان باید زیبایی کلام اهل‌بیت (ع) را در جامعه تبلیغ و ترویج کنند، اظهار داشت: مبلغان باید معارف قرآنی و اخلاقی اهل‌بیت (ع) را به نحو احسن و با زبانی شیوا و گویا برای گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه ترویج کنند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه تقویت باورهای دینی مهم‌ترین وظیفه‌ای است که امروز بر دوش طلاب و مبلغان گذاشته‌شده است، تصریح کرد: امروز مبلغان باید با رصد آسیب‌های اجتماعی در جامعه در راستای تقویت و تعمیق باورهای دینی و اعتقادی در جامعه رسالت تبلیغی خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه امروز با وجود هجمه‌های فراوان دشمن علیه باورهای اعتقادی و دینی باید فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیون هم روزآمد و هدفمندتر باشد، افزود: مهم‌ترین وظیفه کنونی مبلغان ترویج روحیه دشمن‌شناسی و استکبارستیزی در راستای تبلیغ عملی دین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میناپور با بیان اینکه آثار عملی دین باید در رفتار و کردار مبلغان نمود داشته باشد، خاطرنشان کرد: مبلغان باید با سعه‌صدر، اخلاص و دلسوزی برای بصیرت افزایی و جلوگیری از نفوذ دشمن رسالت خود را انجام دهند.

وی گسترش معارف قرآنی، بصیرت افزایی و ایجاد هوشیاری برای جلوگیری از نفوذ دشمن را از دیگر وظایف کنونی مبلغان در عصر حاضر برشمرد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با تأکید بر اینکه مبلغان و روحانیون باید بر اساس نیاز مناطق محل خدمت خود به تبلیغ بپردازند، گفت: تبلیغ برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، عرفان‌های کاذب، تبیین نظام، ولایت‌فقیه و برکات انقلاب اسلامی از دیگر مواردی است که مبلغان باید در محورهای تبلیغی خود بگنجانند.

وی با بیان اینکه روحانیون وظیفه عظیمی برای مقابله با هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب دارند گفت: خودسازی معنوی و تبلیغ عملی دین در جامعه از رسالت‌های مبلغان برای مقابله با هجمه‌های گوناگون دشمن است.

انتهای پیام/

                                               

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha