جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
توییت نویسنده ملحد درباره «اذان» خشم کاربران اینترنت را برانگیخت

حوزه/ ریچارد داکینز نویسنده ملحدی که تاکنون در کتب مختلف مذهب را به تمسخر گرفته است، در توییتر ضمن «تهاجمی» خواندن صدای اذان در مقایسه با زنگ کلیسا، خشم کاربران اینترنتی را برانگیخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thesun، نوشته های یک نویسنده ملحد انگلیسی، علیه «اذان» در شبکه اجتماعی توییتر، خشم کاربران اینترنتی را برانگیخت، به طوری که حتی طرفداران وی نیز او را متهم به «نژادپرستی» و «تعصب» کرده اند.

ریچارد داکینز نویسنده ملحد و استاد دانشگاه آکسفورد می باشد که تاکنون کتب متعددی در باره مذهب منتشر کرده و در نوشته هایش همیشه ادیان مختلف را به تمسخر گرفته  است. اما این بار این زیست شناس تکاملی انگلیسی زبان به خاطر مطالبی که روز دوشنبه در توییتر با تصویری در خارج از کلیسای وینچستر در همپشایر، انگلستان منتشر کرده لقب «نژادپرست» را به خود اختصاص داده است.

وی در یک توییت صدای زنگ کلیسا را با «اذان» مساجد مقایسه کرده و گفته که «اذان» و «الله اکبر» مسلمانان «لحنی تهاجمی» دارد و زنگ کلیسا را نسبت به اذان برتر و دلنشین دانسته است. گفته های داکینز بلافاصله خشم و محکومیت کاربران شبکه های اجتماعی را برانگیخته است و بسیاری در توییتر او را به خاطر اسلام هراسی و نژادپرستی متهم کرده اند.

خشم کاربران شبکه های اجتماعی

یک نفر در این باره نوشته است: صدای زنگ کلیسای وینچستر فوق العاده است. همین طور صدای اذان گفته شده توسط یک موذن. تنها صدای تهاجمی و ناخوشایند در اینجا صدای این توییت متعصبانه ای است که کلمات آن را در سرم می خوانم.

یکی از طرفداران وی نیز نوشته است: من بی نهایت به خاطر این توییت از شما ناامید شدم و این درحالی است که من این سخن را به عنوان یک تحسین کننده بزرگ تفکر و نوشته های شما می گویم. شرم باد.

کاربر دیگری نوشته است: متاسفم ریچارد. این بوی تعصب و عدم مدارا می دهد! از تو بیشتر انتظار می رفت!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha